منطقه در یک نگاه (16 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (16 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |16 تیر 98

1️⃣ ارتش یمن امروز نمایشگاهی از سلاح‌های خود افتتاح کرد که در آن موشک جدید با نام «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » به نمایش گذاشته شد.

2️⃣ فرماندهی عملیات مشترک عراق، از آغاز مرحله نخست عملیاتی بزرگ برای پاک‌سازی مناطق مشترک میان ۳ استان در شمال و غرب عراق خبر داد.

3️⃣ «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در سوریه، از آلمان درخواست کرد تا نیروهایی برای آموزش به سوریه اعزام کند تا به نیروهای کرد دموکراتیک سوریه (SDF) کمک کنند.

4️⃣ «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در دمشق با بشار اسد دیدار کرد. بن علوی دیشب نیز در سفری به اردن با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

5️⃣ گروه‌ تروریستی داعش در لیبی یک قطعه فیلمی که نشان می‌دهد عناصر آن با «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در حال بیعت مجدد هستند، منتشر کرد.

6️⃣ «عبدالفتاح عبدالبرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با اشاره به اینکه توافق امضا شده با معارضان به ضرر هیچ کس نیست، بر حمایت از این توافقنامه تأکید کرد.

7️⃣ وزیر امور خارجه جمهوری اذربایجان خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از این کشور در برابر تجاوزات ارمنستان و برخورد با ایروان در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه