منطقه در یک نگاه (17 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (17 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |17 تیر 98

1️⃣ سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که با وجود درخواست آمریکا، کشورش مانند گذشته برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد.

2️⃣ «بنیامین نتانیاهو» روز دوشنبه گفت ایران یکی از موضوعات مورد بحث در تماس تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» بوده است. نتانیاهو همچنین گفت پوتین از وی برای سفر به مسکو و شرکت در جشن پیروزی بر آلمان نازی، دعوت کرده است.

3️⃣ نظامیان آمریکا به همراه عناصر تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» در منطقه «التنف» در استان حمص سوریه، رزمایش نظامی برگزار کردند.

4️⃣ وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد، در حملات هوایی جدید این کشور به شمال عراق در چارچوب عملیات موسوم به «چنگال»، چهار عضو گروه «پ‌ک‌ک» کشته شده‌اند.

5️⃣ برخی منابع خبری از آرایش گسترده نظامی در مرزهای غربی مصر و جنوب لیبی با حمایت مالی امارات و عربستان سعودی برای حمله بی‌سابقه در لیبی خبر دادند. در همین زمینه، خبرها حاکی‌ست امارات با شورای نظامی سودان برای حمایت از نیروهای حفتر در لیبی به توافق رسیده است.

6️⃣ نخستین گروه از خانواده‌های سوری، پس از تحمل هفت سال آوارگی به محل سکونت خود در شهر «القصیر» در استان حمص بازگشتند.

7️⃣ «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور عراق و سوریه شامگاه یکشنبه به دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق رفت. وی همچنین با «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق نیز دیدار کرد. از عراق همچنین خبر می‌رسد ائتلاف «دولة القانون» خواستار برکناری سفیر عراق در واشنگتن به دلیل اظهاراتش پیرامون رژیم صهیونیستی شده است.

ارسال دیدگاه