منطقه در یک نگاه (18 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (18 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |18 تیر 98

1️⃣ «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، بعدازظهر امروز در تهران با «علی‌اصغر خاجی» و «علی شمخانی» دیدار کرد. وی با ارائه گزارشی درباره نشست سه‌جانبه روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس، گفت: مواضع روشن و صریح روسیه درباره حضور قانونی ایران در سوریه به طرف‌های شرکت کننده در اجلاس اعلام شد.

2️⃣ عناصر تروریستی داعش امروز(سه‌شنبه) منطقه «الشرقاط» واقع در شمال عراق را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند. پلیس عراق از کشته شدن 3 شهروند عراقی و زخمی شدن 4 نفر دیگر در این حملات خبر داده است.
خبر دیگر از عراق اینکه یکی از فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرد که در جریان عملیات «ارادة النصر» موفق شدند «والی داعش» را در استان الانبار از پای درآورند.

3️⃣ سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان جزئیاتی درباره تسلیحات نظامی نمایش داده شده در نمایشگاه اخیر این کشور، گفت: ما موشک جدید را قدس نامیدیم تا بر توجه به مسأله فلسطین تأکید کنیم.
از یمن همچنین خبر می‌رسد منابع وابسته به اطلاعات دولت مستعفی اعلام کردند، امارات چند ماهی است به تحرکات خود برای کودتا در عدن و تجزیه جنوب یمن شدت داده است.

4️⃣ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، در حمله شبه نظامیان «پ‌ک‌ک» به یک خودروی نظامیان این کشور در استان «حکاری»، 2 عضو ارتش کشته و یک نفر زخمی شدند.
خبر دیگر از ترکیه اینکه دفتر دادستانی کل استانبول امروز دستور بازداشت 176 پرسنل نظامی این کشور را به اتهام کودتای سال 2016 صادر کرد.

5️⃣ عناصر تروریستی جبهه‌النصره از صبح امروز عملیاتی را در شمال استان لاذقیه آغاز کردند که ارتش سوریه حملات آنان را دفع کرد.

6️⃣ یکی از مقامات روسیه گفت که هند بخش قابل توجهی از مبلغ سامانه «اس-400» را امسال پرداخت می‌کند و کل این سامانه حداکثر تا پایان سال 2025 به دهلی نو تحویل خواهد شد. یک رسانه ترکیه‌ای نیز امروز گزارش داد سامانه‌ «اس-400»، احتمالا امروز (سه‌شنبه) تحویل ترکیه می‌شود.

7️⃣ سازمان بهداشت جهانی امروز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری در حومه طرابلس پایتخت لیبی به ۱۰۴۸ کشته رسید که ۱۰۶ نفر از آن‌ها غیرنظامی هستند.

ارسال دیدگاه