منطقه در یک نگاه (19 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (19 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |19 تیر 98

1️⃣ نمایندگان پارلمان منطقه کردستان عراق امروز چهارشنبه جلسه رأی اعتماد به «مسرور بارزانی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه اقلیم را برگزار کردند. در این جلسه همه وزرای پیشنهادی رأی اعتماد گرفتند.

2️⃣ «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه رئیس‌جمهور سوریه قبل از آغاز جنگ این کشور، بر احیای روابط با دمشق و تقویت آن با لبنان و ایران تأکید کرد.

3️⃣ فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در جریان نشست با مسئولان کُرد تحت حمایت این کشور در دیرالزور سوریه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در این کشور باقی خواهند ماند. خبر دیگر از سوریه اینکه برخی از عناصر وابسته به شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا که بر اردوگاه الهول سوریه مسلط هستند، در ازای دریافت چند صد یا چند هزار دلار، خانواده‌های عناصر داعش را فراری می‌دهند.

4️⃣ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس توسعه تونل‌ها در مرز غزه را کنار گذاشته و در حال حاضر بر روی ارتقای موشک‌ها و پهپادهای خود متمرکز شده است.

5️⃣ در ادامه عملیات‌های نظامی برون‌مرزی ارتش ترکیه در خاک عراق علیه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک)، جنگنده‌های ترکیه امروز (چهارشنبه) مناطقی را در شمال عراق بمباران کردند. در این حملات 15 عضو پ.ک.ک کشته شدند.

6️⃣ نخست‌وزیر عراق با تأکید بر صادرات قریب‌الوقوع نفت این کشور به اردن و سوریه، تأکید کرد که بغداد مسیرهای صدور نفت خود را از دست داده و قصد دارد، به مسیرهای صادرات نفتی خود تنوع ببخشد.

7️⃣ یک سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی در نیمه نخست سال 2019، 16 کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده‌اند و یک‌هزار و 233 کودک دیگر را نیز زخمی کرده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه