منطقه در یک نگاه (22 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (22 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |22 تیر 98

1️⃣ مقام‌های مسکو اعلام کردند، معارضان مستقر در منطقه کاهش تنش «ادلب» سوریه، جمعه شب برای حملات پهپادی به پایگاه هوایی «حمیمیم» روسیه تلاش کردند اما پدافند دفاع هوایی این حملات را ناکام گذاشت. از سوریه همچنین خبر می‌رسد ارتش این کشور در منطقه «الحمامیات» در استان حماه توانست بیش از 70 تروریست را از پای درآورد.

2️⃣ رئیس اتحادیه کشورهای مشترک المنافع در دومای روسیه گفت: بعضی اوقات از جانب روسیه به عربستان تذکر خصوصی داده می‌شود اما رسانه‌ای نمی‌شود. توصیه ما به عربستان این است که این کشورسیاست محتاطانه‌تری در پیش بگیرد.

3️⃣ «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه شخصی خود در توئیتر از تلاش ولی‌عهد سعودی برای معامله با انصارالله یمن خبر داد و نوشت که بن‌سلمان چند تن از رهبران قبائل یمنی را نزد انصارالله فرستاده و پیشنهاداتی را برای تفاهم و پایان جنگ داده است.

4️⃣ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که چهارمین محموله جدید از تجهیزات سامانه دفاع هوایی «اس-400» روسی، امروز (شنبه) وارد پایگاه هوایی ترکیه در نزدیکی آنکارا شد.

5️⃣ یک روزنامه فرامنطقه‌ای اعلام کرد که ابوظبی و ریاض با شبه‌نظامیان کُرد مخالف ترکیه در شرق فرات نشست‌هایی برگزار کرده و به آنان وعده حمایت مالی-نظامی داده‌اند. ترکیه نیز گروه‌های تروریستی تحت امر خود را فراخوانده و در حال ارسال تجهیزات نظامی است. این روزنامه از احتمال رویارویی این کشورها در شرق فرات خبر داد.

6️⃣ منابع لیبیایی گزارش دادند که روز جمعه (دیروز) درگیری بین نیروهای «خلیفه حفتر» و نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی ازسر گرفته شد و دو طرف از سلاح‌های سنگین و متوسط در این درگیری‌ها استفاده کردند.

7️⃣ «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در امور صلح منطقه در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با اعلام اینکه بخش سیاسی «معامله قرن» در 60 صفحه ارائه خواهد شد، درباره اینکه رونمایی از این طرح بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی انجام شود، ابراز تردید کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه