منطقه در یک نگاه (23 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (23 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |23 تیر 98

1️⃣ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) در اظهاراتی تهدیدآمیز مدعی شد: ارتش منتظر چراغ سبز من برای انجام عملیات نظامی در غزه است، عملیاتی که در صورت عدم پایبندی حماس به آتش‌بس (برای این جنبش) دردآور خواهد بود. جهاد اسلامی اما امروز در پاسخ به این تهدید نتانیاهو اعلام کرد: آماده پاسخگویی به هر حمله‌ای هستیم.

2️⃣ وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد که تلفات «پ‌ک‌ک» در نتیجه عملیات ضد تروریستی ارتش این کشور در شمال عراق به ۶۴ کشته افزایش یافته است.

3️⃣ یک روزنامه کویتی با اعلام جزئياتی از بازداشت «باند» منتسب به گروه اخوان‌المسلمین مصر در کویت، از تحویل بازداشت‌شدگان به مراجع مصری خبر داد.

4️⃣ رئیس کمیته روابط بین‌الملل دومای روسیه اعلام کرد که بعد از ترکیه، بزودی چند کشور دیگر در غرب آسیا سامانه دفاع موشکی اس 400 دریافت خواهند کرد.

5️⃣ یک روزنامه سعودی نوشت هیأت مصری در دیدار با رهبران حماس به آنها پیشنهاد کرده امور نوار غزه را تحویل دهند تا مقدمه‌ای برای تشکیل دولت وحدت ملی باشد.

6️⃣ پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول، تا کنون چندین بار پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به معارضان عربستانی مقیم در کشورهای دیگر اخطار داده است که باید مراقب جان خود باشند.

7️⃣ در ادامه عملیات‌ نیروهای امنیتی ترکیه برای بازداشت عوامل مرتبط با کودتای نافرجام 2016 این کشور، 27 فرد مظنون به داشتن ارتباط با «فتح‌الله گولن» دستگیر شدند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه