منطقه در یک نگاه (24 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (24 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |24 تیر 98

1️⃣ گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که از منطقه کردستان عراق، برای نوزدهمین بار، 280 کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی برای شبه‌نظامیان کُرد در شرق سوریه ارسال شد.

2️⃣ قطر در بحبوحه تنش‌های منطقه، بزرگترین پایگاه گارد ساحلی خود را با حضور فرمانده نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا افتتاح کرد.

3️⃣ «حسین امیر عبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل امروز دوشنبه به همراه هیئت همراه خود به دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه رفت.

4️⃣ شبکه الجزیره روز یکشنبه در یک برنامه مشهور تلویزیونی با نام «ما خفی أعظم» (آنچه پنهان مانده، بزرگ‌تر است) و پخش یک فیلم مستند تحقیقاتی از روابط محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با القاعده در ترور چهره‌های معارض در این کشور پرده برداشت.

5️⃣ در پی حملات خمپاره‌ای تروریست‌های حاضر در غرب شهر حلب سوریه به داخل این شهر، 16 غیرنظامی کشته و زخمی شدند. از سوریه همچنین خبر می‌رسد نامه‌ای به امضای کُردهای تحت حمایت آمریکا لو رفته است که نشان می‌دهد آنها به یک تاجر صهیونیست اختیار تام داده‌اند نفت سوریه را استخراج کند و بفروشد.

6️⃣ نشست‌های کمیته استقرار مجدد در الحدیده، امروز با حضور نماینده سازمان ملل متحد، نمایندگان جنبش انصارالله یمن و تیم دولت مستعفی روی عرشه کشتی سازمان ملل در مقابل بندر الحدیده از سرگرفته می‌شود.

7️⃣ «نجیب میقاتی»، «فؤاد السینوره» و «تمام سلام» نخست‌وزیران سابق لبنان ظهر امروز (دوشنبه) در کاخ «السلام» جده با پادشاه سعودی دیدار کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه