منطقه در یک نگاه (25 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (25 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |25 تیر 98

1️⃣ رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، این رژیم از روسیه درخواست کرده در زمینه دور کردن حزب‌الله از جولان و جلوگیری از تقویت نفوذ ایران در سوریه تلاش کند.

2️⃣ «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که حضور نظامی انگلیس در کویت در دست بررسی است و برای دستیابی به توافقی در این باره تلاش می‌کنیم.

3️⃣ «موسی ابومرزوق» مسئول دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس اعلام کرد که روابط این جنبش با سوریه هنوز قطع است. وی افزود: روابط حماس با ایران، روابطی مستحکمی است و هیچ‌وقت و در هیچ مقطعی قطع نشده اما کش و قوس دارد و اکنون در بهترین حالت خود است.

4️⃣ نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار بر لزوم ایجاد سیستم امنیتی مشترک که مبتنی بر همکاری و تعامل سیاسی، امنیتی و اقتصادی باشد، تأکید شد.

5️⃣ جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در شرق استان دیرالزور، به بهانه بازداشت یکی از فرماندهان سابق داعش، یک روستا را بمباران کردند که در پی آن، 15 غیر نظامی جان خود را دست دادند.

6️⃣ عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی مشوق‌های زیادی برای برخی از فرماندهان امنیتی عراق در نظر گرفته‌اند تا آنان را جذب کنند.

7️⃣ در حالی که شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا، اخبار مربوط به فروش نفت سوریه توسط یک تاجر صهیونیست را تکذیب کردند، این تاجر تأکید کرد که مأمور فروش نفت شرق سوریه شده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه