منطقه در یک نگاه (26 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (26 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |26 تیر 98

1️⃣ موسسه مطالعاتی و افکارسنجی «پیو» در جدیدترین پژوهش خود گزارش داد که سختگیری‌ها و محدودیت‌های مذهبی در فلسطین اشغالی به شدت افزایش یافته و اکنون این رژیم در رده پنجم برخوردهای خشن در کل جهان و در رتبه‌ای بالاتر از خشونت‌های داعش در سوریه و عراق قرار دارد.

2️⃣ منابع خبری از کشته شدن معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه دو تن از کارمندان کنسولگری این کشور در شهر اربیل خبر دادند.

3️⃣ یک کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد آمریکا پس از لو رفتن تماس کارکنان سفارت خود در بغداد، این بار قصد دارد عناصر اطلاعاتی را جایگزین این افراد کند. همچنین یک نماینده فراکسیون «سائرون» عراق اعلام کرد که آمریکا از طریق سفارت خود در بغداد در حال تضعیف نهادهای نظامی این کشور است.

4️⃣ «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور صلح منطقه اعلام کرد، بدون حصول راه‌حل سیاسی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل، طرح اقتصادی که در «نشست منامه» از آن رونمایی شد، هیچ ارزشی ندراد.

5️⃣ منابع خبری سوری ظهر امروز از وقوع یک انفجار در استان درعا واقع در جنوب این کشور خبر دادند. براساس اعلام رسانه‌ها در پی هدف قرار دادن یک خودرو توسط تروریست‌ها در اطراف درعا، سه نفر جان خود را از دست دادند.

6️⃣ ارتش نیجریه در ادامه سرکوب تظاهرات اعتراضی ادامه‌دار حامیان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه (IMN) و رهبر معنوی شیعیان این کشور، روز سه‌شنبه حداقل یک تن از حامیان شیخ زکزاکی را شهید و چند تن دیگر را به شدت زخمی کرد.

7️⃣ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن اقدامات واشنگتن علیه ایران گفت که مسکو بر این باور است که تنش‌های اخیر در غرب آسیا «پیامد مستقیم رویکرد ضدایرانی واشنگتن و برخی از همپیمانان این کشور است».

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه