منطقه در یک نگاه (29 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (29 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |29 تیر 98

1️⃣ یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که شاه این کشور با میزبانی عربستان از نیروهای آمریکایی با هدف آنچه «افزایش سطح همکاری‌ها در زمینه مشترک دفاعی» خوانده شد، موافقت کرده است.

2️⃣ ارتش عراق با حضور نیروهای حشدالشعبی مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» را برای پاک‌سازی عناصر داعش در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح‌الدین و الانبار آغاز کرد.

3️⃣ رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام خبر سفر هیأت این جنبش به تهران، گفت: «ما منتظر نتایج مهمی از این سفر هستیم». هنیه افزود: تصمیم حماس برای خروج از سوریه تصمیمی سازمانی و به شکل کامل بررسی شده بود. پیش‌تر در امور داخلی سوریه دخالت نکردیم و در آینده نیز در هیچ مرحله‌ای دخالت نمی‌کنیم؛ امیدواریم سوریه «قدرتمند» بازگردد.

4️⃣ یک مسئول عراقی اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه مرزی بین عراق و سوریه به تأخیر افتاد. بر اساس اعلام رسانه‌ها زمانی که مسئولان عراقی مشاهده کردند پرچم دولت سوریه در این گذرگاه به اهتزاز درنیامده است، حاضر به همکاری با نیروهای کرد و گشایش آن نشدند.

5️⃣ مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» امروز شنبه در بیانیه‌ای از همه جوانان طرابلس و ساکنان این شهر خواست تا برای آغاز حملات گسترده و «همکاری برای نابودی شبه‌نظامیان» آماده باشند.

6️⃣ ارتش یمن اعلام کرد که با پهپاد «قاصف k2» یک پایگاه هوایی در جنوب غرب عربستان سعودی را هدف قرار داده است.

7️⃣ «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان گفت که هرگز البشیر را تحویل دادگاه لاهه نخواهند داد و در داخل کشور وی را محاکمه خواهند کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه