منطقه در یک نگاه (30 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (30 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |30 تیر 98

1️⃣ در پی عملیات موفق ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «جازان» (واقع در مرز عربستان و یمن) چندین نظامی سعودی کشته شدند.

2️⃣ رئیس تشکیلات خودگردان درباره حوادث اخیر پیرامون آوارگان فلسطینی در لبنان اعلام کرد، عده‌ای می‌خواهند روابط خوب دوجانبه میان فلسطین و لبنان را تخریب کنند، اما این اجازه به آنها داده نخواهد شد. «محمود عباس» همچنین گفت: موضع وی در قبال «معامله قرن» تغییری نکرده و تشکیلات خودگردان این طرح را نمی‌پذیرد.

3️⃣ در دو روز اخیر، دو انفجار، خودروهای وابسته به پلیس نظامی شبه‌نظامیان کُرد را در جنوب حسکه هدف قرار داده که در پی آن 12 نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند.

4️⃣ «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، امروز (یکشنبه) با کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو ‌کردند.

5️⃣ وبگاه لبنانی «العهد» به نقل از منابع آگاه جزئیات جدیدی درباره حمله به مواضع «الحشد الشعبی» در آمرلی در استان صلاح‌الدین عراق منتشر و ادعا کرد مواضع حشد به وسیله جنگنده‌ رژیم صهیونیستی بمباران شده است.

6️⃣ پس از موافقت پادشاه عربستان با استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته مجوز اعزام 500 نظامی و تجهیزات این کشور به عربستان سعودی را صادر کرد. پنتاگون در این‌باره تصریح کرد، استقرار نیرو و تجهیزات برای تضمین امنیت ناشی از تهدیدات بوجود آمده، انجام خواهد شد.

7️⃣ معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در امور سیاسی و مذاکرات، ایران را به اجرای اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه متهم و تأکید کرد این شورا از سیاست‌های آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه