میزبانی رژیم صهیونیستی از خبرنگاران عرب و چند نکته

آن‌ گونه که در اخبار آمده است، رژیم صهیونیستی میزبان هیأتی از خبرنگاران چند کشور عربی خواهد بود. روزنامه جزورالم پست، این خبرنگاران را از کشورهای عربستان، امارات، مصر، عراق و چند کشور دیگر معرفی کرده که آن‌ها میهمان وزارت خارجه‌ی اسرائیل خواهند بود.

میزبانی رژیم صهیونیستی از خبرنگاران عرب و چند نکته

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻آن‌ گونه که در اخبار آمده است، رژیم صهیونیستی میزبان هیأتی از خبرنگاران چند کشور عربی خواهد بود. روزنامه جزورالم پست، این خبرنگاران را از کشورهای عربستان، امارات، مصر، عراق و چند کشور دیگر معرفی کرده که آن‌ها میهمان وزارت خارجه‌ی اسرائیل خواهند بود. تلاش این رژیم برای توسعه‌ی روابط با خبرنگاران عربی، از سه منظر قابل تحلیل است؛

🔸بهره‌برداری اطلاعاتی: خبرنگاران با همه‌ی خدمات مثبتی که به جامعه ارائه می‌کنند، به دلیل موقعیت حساس شغلی، کارآیی خاصی برای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه دارند. شغل خبرنگاران ایجاب می‌کند تا از دسترسی‌های ویژه‌ای به برخی مسئولین، اماکن و اطلاعات برخوردار باشند. از این منظر، اسرائیل می‌تواند با برقراری رابطه‌‌ای عمیق‌تر با خبرنگاران عربی، زمینه را برای بهره‌برداری اطلاعاتی از آن‌ها فراهم سازد.

🔸عادی‌سازی روابط دوجانبه: خبرنگاران عربی می‌توانند با تولید محتواهای خاص، زمینه کاهش حساسیت‌های مردمی در قبال اسرائیل را فراهم سازند. این رویکرد فرهنگی و نرم، البته در کوتاه مدت نتیجه نمی‌دهد و نیازمند تداوم است اما با این وجود، اثری ماندگار در روابط یک دولت عربی با اسرائیل خواهد داشت. در گام‌های بعدی، برخی دولت‌های عربی و یا برخی سازمان‌های مردم‌نهاد عربی! می‌توانند میزبان خبرنگاران رژیم صهیونیستی باشند و این رفت‌وآمدهای به‌ظاهر کاری، بر فرایند عادی‌سازی روابط اثرگذار خواهد بود.

🔸بهره‌برداری منطقه‌ای: در نهایت اما اسرائیل با عادی‌سازی روابط با یک یا چند کشور عربی هدف و کاهش حساسیت‌ها نسبت به خود، زمینه را برای توسعه‌ی روابط با دیگر کشورهای عربی فراهم دیده و طرح‌های منطقه‌ای خود را با جدیت و شدت بیشتری پیش خواهد برد.

▫️البته این سطوح سه‌گانه، صرفاِ با تمرکز بر تعاملات خبرنگاری پیش نخواهد رفت بلکه روش‌ها و کانال‌های دیگری نیز در یک روند هم‌‌افزا، در مسیر تأمین اهداف این رژیم در دستور کار آن قرار دارد.

✔️به نظر می‌رسد برای مواجهه با این رویکرد نرم اسرائیل، گروه‌ها و ملت‌های پایبند به مقاومت، باید علاوه بر اتخاذ رویکرد تبیینی و تبلیغی، تحمیل هزینه به بازیگران این نقشه را هم در دستور کار قرار دهند. بدنام‌سازی آن‌ها تحت ملاحظاتی خاص و افزایش فشارهای مردمی بر آن‌ها می‌تواند در این چارچوب قرار گیرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه