منطقه در یک نگاه (31 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (31 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |31 تیر 98

1️⃣ رهبر انقلاب امروز در دیدار هیئتی عالیرتبه از حماس بیان کردند: جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین با هیچ کشوری در دنیا رودربایستی ندارد. ما همواره دیدگاه خود را درباره فلسطین به‌طور صریح و شفاف اعلام کرده ایم و حتی در عرصه بین‌المللی کشورهای دوست ما که در این زمینه با آنها اختلاف نظر داریم می‌دانند که جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملاً جدی است. «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار گفت: ما به‌عنوان حرکت مقاومت و جنبش حماس همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و تأکید می‌کنیم هرگونه اقدام خصمانه در مورد ایران در واقع اقدام خصمانه بر ضد فلسطین و جریان مقاومت است و ما خود را در خط مقدم حمایت از ایران می‌دانیم.

2️⃣ «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی که به چین سفر کرده، امروز دوشنبه تأکید کرد که امارات علاقه‌مند به آزادی دریانوردی در خلیج‌فارس و غرب آسیا (خاورمیانه) است.

3️⃣ وزارت خارجه عمان امروز دوشنبه اعلام کرد که «یوسف بن علوی» شنبه آینده به تهران سفر می‌کند. در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است که این سفر بن علوی در راستای روابط دوجانبه و رایزنی مستمر بین دو کشور به خصوص درباره تحولات اخیر منطقه صورت می‌گیرد.

4️⃣ وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که سامانه‌های خریداری شده اس ۴۰۰ روسیه تا اوایل سال ۲۰۲۰ در ترکیه مستقر و عملیاتی می‌شود.

5️⃣ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور سوریه بر حمایت از بازگشت ثبات به این کشور و پایان جنگ تأکید کرد.

6️⃣ شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» از سفر امروز (دوشنبه) «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به تهران خبر داد.

7️⃣ ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، از صبح امروز (دوشنبه) به تخریب ده‌ها خانه در منطقه «وادی الحمص» در جنوب شرق قدس اشغالی پرداخته است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه