منطقه در یک نگاه (1 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (1 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |1 مرداد 98

1️⃣ نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی مدعی شد که روسیه در حال مختل کردن سامانه‌های ناوبری جنگنده‌های اف-35 و اف-22 هست که در نزدیکی حریم هوایی ایران پرواز می‌کنند.

2️⃣ روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی نوشت: وزرای انگلیسی در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۵۰ میلیون پوند مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی صادر کرده‌اند، درست از زمان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی در سفارت این کشور در استانبول.

3️⃣ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این جنبش برای نزدیکی میان حماس و سوریه تلاش می‌کند، گفت امارات برای خروج از یمن دیدارهایی با انصارالله داشته است.

4️⃣ ظهر امروز (سه‌شنبه) یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی غیر نظامیان در شهر «شمدینلی» در استان حکاری ترکیه منفجر شد که تا کنون یک کشته و چندین زخمی در پی داشته است.

5️⃣ منابع صهیونیستی اعلام کردند، ارتش این رژیم در یک ماه گذشته نحوه کار با سلاح‌های تک‌تیراندازی جدید را به نظامیان خود آموزش داده تا از این سلاح‌ها علیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت استفاده شود.

6️⃣ یکی از اعضای ارشد حماس در واکنش به دیدار هیأت این جنبش و رهبر انقلاب اعلام کرد آنچه هیأت حماس از آیت‌الله خامنه‌ای شنید، نشان می‌دهد تهران از حمایت از فلسطین شانه خالی نخواهد کرد.

7️⃣ نخست‌وزیر عراق ضمن رد مسئله ادغام الحشد الشعبی با نیروهای مسلح، این سازمان را «حقیقت واقعی» دانست که نمی‌توان به تضعیف یا کنار گذاشتن آن فکر کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه