منطقه در یک نگاه (2 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (2 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |2 مرداد 98

1️⃣ گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» با اعلام اینکه ترکیه به همراه تروریست‌های تحت حمایت خود برای حمله به شهر رأس العین در غرب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) آماده می‌شود، افزود: نیروهای دموکراتیک نیز سه‌شنبه حدود 150 نیرو به ریف غربی رأس العین اعزام کردند.

2️⃣ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی هماهنگ با نماینده این رژیم در سازمان ملل ادعا کرد، ایران از طریق سوریه و لبنان برای حزب‌الله سلاح می‌فرستد و بندر و فرودگاه بیروت نیز در همین ارتباط استفاده می‌شود.

3️⃣ وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به آمریکای لاتین تأکید کرد: سیاست مقصر جلوه‌دادن ایران در تمامی مشکلات در سوریه، فلسطین، یمن و در کشورهای همسایه کاملاً غیرسازنده است و جمهوری اسلامی باید در حل‌وفصل این مناقشات نقش داشته باشد.

4️⃣ وزیر نفت عراق اعلام کرد رئیس جمهوری ایران که میزبان نخست‌وزیر عراق بود، به وی تضمین داد امنیت تردد نفتکش‌ها را در تنگه هرمز تأمین خواهد کرد.

5️⃣ تلویزیون دولتی سوریه بامداد چهارشنبه اعلام کرد گزارش‌هایی از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب سوریه وجود دارد. شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد این حمله به اهدافی در منطقه راهبردی «تل‌الحاره» واقع در درعا و جنوب سوریه صورت گرفته است. منابع خبری از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم خبر داده‌اند.

6️⃣ دولت آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای پیوستن به طرح آمریکا برای ایجاد ائتلاف نظامی دریایی با هدف محافظت از نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران نگرفته است.

7️⃣ سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی از فرصت فعلی برای تبادل اسرا استفاده نکند، ممکن است این پرونده برای همیشه بسته شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه