منطقه در یک نگاه (5 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (5 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |5 مرداد 98

1️⃣ نخست‌وزیر مالزی در یک مصاحبه با انتقاد از «تلاش‌ها» در صحنه بین‌المللی برای «به فراموشی سپردن غصب سرزمین فلسطین» گفت: «تاسیس اسرائیل علت اصلی تروریسم است».

2️⃣ وزارت مهاجرت و آوارگان عراق اعلام کرد که آنچه درباره انتقال خانواده‌های عناصر داعش از اردوگاه «الهول» سوریه به اردوگاه‌های موصل مطرح شده، صحت ندارد.

3️⃣ یک روزنامه ترکیه‌ای از تحریم جدید کالاهای ترکیه در عربستان خبر داد و نوشت که صدها کامیون حامل پارچه که قصد ورود به خاک عربستان را دارند بیش از دو هفته است که اجازه ورود نیافته‌اند.

4️⃣ «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پاسخ به نامه نخست‌وزیر این کشور درباره تظاهرات اخیر در چند شهر، اعلام کرد اپوزیسیونی که تشکیل داده در پی سرنگونی حکومت نیست و هدف از آن پیشبرد روند تفکیک سیاسی دموکراتیک است.

5️⃣ وزیر انرژی روسیه اعلام کرد آنکارا و مسکو در حال مذاکره برای تولید مشترک هلی‌کوپتر و هواپیماهای مسافربری سوپر جت 100 سوخو و ام‌سی 21 هستند.

6️⃣ یک منبع وابسته به نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از بمباران ساختمان دانشکده نیروی هوایی شهر مصراته واقع در شمال غربی لیبی خبر داد.

7️⃣ ارتش سوریه شامگاه جمعه شدیدترین حملات توپخانه‌ای، موشکی و هوایی را علیه تروریست‌ها در شمال غرب حماه و جنوب ادلب صورت داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه