منطقه در یک نگاه (6 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (6 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |6 مرداد 98

1️⃣ «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دیدار با فرماندهان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در «بغداد» هشدار داد به‌رغم آنکه خلیفه «داعش» عراق و سوریه را ترک کرده، اما تهدیدات این گروه همچنان باقی است.

2️⃣ گزارش جدید سازمان ملل که به تازگی منتشر شده‌ است، نشان می‌دهد شمار کودکان فلسطینی که در سال 2018 به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، در چهار سال اخیر در بالاترین حد خود بوده است. طبق این گزارش در سال 2018، ارتش رژیم صهیونیستی، 56 کودک فلسطینی را به شهادت رساند که از سال 2014 تاکنون، بیشترین تعداد به حساب می‌آید.

3️⃣ برخی منابع عربی می‌گویند که ابوظبی رسما از طریق «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرده که آماده میزبانی برای برگزاری نشست‌های معامله قرن است.

4️⃣ رئیس شورای عالی انقلاب یمن اعلام کرد، مخالفت ائتلاف سعودی با فروش ذخیره شناور نفتی «صافر» غیرانسانی است و هرگونه نشت مواد بر عهده ائتلاف و سازمان ملل است.

5️⃣ یک روزنامه سعودی به ابعاد و علل شکست طرح واشنگتن و آنکارا برای ایجاد منطقه امن در سوریه پرداخت و تأکید کرد که دور اخیر مذاکرات بین مسئولان آمریکایی و ترکیه‌ای، از عمق شکاف بین مواضع طرفین حکایت داشت.

6️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه سامانه پدافند فراجوی «پیکان ۳» با موفقیت در آمریکا آزمایش شده، ادعا کرد که تل‌آویو اکنون از توان مقابله با موشک‌های ایرانی برخوردار است.

7️⃣ همزمان با تشییع دو جوان بحرینی که همراه با اعتراض به نیروهای دولتی بود، نیروهای امنیتی یک جوان دیگر را به شهادت رساندند. دیشب پس از اقامه نماز عشاء در مناطق مختلف بحرین تظاهراتی در اعتراض به اعدام دو جوان بحرینی برگزار شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه