منطقه در یک نگاه (7 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (7 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |7 مرداد 98

1️⃣ ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که آمریکا تعداد نیروهای شرکت‌های امنیتیِ خصوصی را برای استخراج نفت از میادین نفتی سوریه افزایش داده است.

2️⃣ وزارت دفاع کره جنوبی امروز (دوشنبه) در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تصمیم دولت «سئول» برای اعزام یک فروند ناو جنگی به تنگه هرمز تصریح کرد، گرچه گزینه‌های مختلفی را برای محافظت‌ از کشتیرانی در تنگه هرمز بررسی می‌کنیم اما تصمیمی درباره پیوستن نظامیان این کشور به ائتلاف دریایی آمریکا اتخاذ نشده است.

3️⃣ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک «بدر اف» مواضع ائتلاف سعودی و انبارهای سلاح در منطقه «الدائر» واقع در غرب عسیر (واقع در جنوب عربستان و هم‌مرز با یمن) را هدف قرار دادند.

4️⃣ نیروهای امنیتی ترکیه، ۱۶ نفر دیگر را به اتهام ارتباط با عاملان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند. دولت ترکیه از زمان وقوع کودتا، بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است.

5️⃣ رهبر جریان الحکمة عراق با بیان اینکه جنگ اقتصادی با ایران سخت‌ و همه‌جانبه است، تصریح کرد در حال حاضر مهم این است که عراق درگیر این نزاع نشود. وی افزود: «این مسئله به این معنی نیست که عراق بی‌طرف و بیرون از گود بماند، بلکه باید عراق بر اساس آنچه که منافع ملی و وجدان انسانی ایجاب می‌کند وارد عمل شود».

6️⃣ «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه (دیروز) به منامه پایتخت بحرین سفر کرد و دو کشور توافقنامه تشکیل شورای هماهنگی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی را امضاء کردند.

7️⃣ پس از آنکه روسیه به صورت رسمی از لبنان برای شرکت در نشست آستانه دعوت کرد، وزیر خارجه لبنان، مدیر امور سیاسی در وزارت خارجه را به عنوان عضو ناظر از طرف لبنان در نشست مذکور تعیین کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه