منطقه در یک نگاه (8 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (8 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |8 مرداد 98

1️⃣ توپخانه ارتش سعودی بعد از ظهر دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای مسلح یمنی، شامگاه دوشنبه از بمباران پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی توسط پهپادهای قاصف K2‌ خبر داد.

2️⃣ وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت واشنگتن باید حمایت از «پ‌ک‌ک» را متوقف کند.

3️⃣ سخنگوی عرب‌‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک ویدئوی کوتاه به بهانه برگزاری مراسم حج، از مسئولان سعودی برای میزبانی از فلسطینی‌های مقیم سرزمین اشغالی قدردانی کرد و افزود: «اسرائیل از شما به گرمی استقبال می‌کند، اسرائیل را خانه دوم خود بدانید.»

4️⃣ «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون رئیس شورای نظامی سودان روز دوشنبه، در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد. برخی منابع دیپلماتیک مصری از توافق بین وی با رئیس‌جمهور مصر برای تحویل اعضای اخوان‌المسلمین به قاهره خبر دادند.

5️⃣ پاکستان با دعوت از طالبان، اقدام رسمی برای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان را آغاز کرد.

6️⃣ ائتلاف سیاسی «الفتح» عراق، تلاش برای طرح پیش‌نویس قانونی به نام «منع بی‌ثبات‌سازی در عراق» در مجلس نمایندگان را «دخالت آشکار در امور امنیتی عراق» دانست و گفت «دولت عراق تحت قیمومیت آمریکا نیست و خودش توان تأمین امنیت را دارد».

7️⃣ فرمانده منطقه نظامی غرب لیبی در دولت وفاق ملی می‌گوید که فرمانده نیروهای شرق لیبی از نیروهای خارجی برای حمله به طرابلس استفاده می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه