دومین شب از مناظرۀ نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا

شب گذشته به وقت محلی، ده چهره دیگر از نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات به مصاف یکدیگر رفتند. از موضوعات مطرح‌شده در این مناظره، بحران مهاجرت و عدالت قضایی بیش از سایر موضوعات بحث‌ و جدل‌ها میان نامزدها را برانگیخت.

دومین شب از مناظرۀ نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

✍️ شب گذشته به وقت محلی، ده چهره دیگر از نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات به مصاف یکدیگر رفتند. از موضوعات مطرح‌شده در این مناظره، بحران مهاجرت و عدالت قضایی بیش از سایر موضوعات بحث‌ و جدل‌ها میان نامزدها را برانگیخت. می‌توان گفت مناظرۀ دیشب برنده یا بازندۀ برجسته‌ای نداشت اما برخی نامزدها کمتر و برخی بیشتر از انتظارات ظاهر شدند.

✍️کامالا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا که ستارۀ مناظرۀ قبلی حزب دموکرات بود در این مناظره آمادگی مورد انتظار را نداشت و حملات او علیه جو بایدن معاون سابق رئیس‌جمهور فاقد اثر و بُرّندگی گذشتۀ خود بود. ضمنأ بایدن با آمادگی بیشتری نسبت به قبل در این مناظره شرکت کرده بود. هریس پیش از مناظره برنامۀ خود در حوزۀ بهداشت و درمان را منتشر کرد که در این مناظره مورد بحث‌وجدل میان هریس و بایدن قرار گرفت. بایدن که حامی قانون اوباماکر است هریس را به اتخاذ مواضع دوپهلو متهم کرد. به باور او هریس باید موضع خود در قبال اوباماکر را شفاف کند.

✍️ با وجود عملکرد قوی‌تر بایدن نسبت به مناظرۀ قبلی و همچنین پیشتازی وی در نظرسنجی‌ها، اما آن چیزی که همچنان نقطۀ ضعف بایدن محسوب می‌شود سن بالای وی است که در مواچهه با رقبای جوان، این نکته به چشم می‌آید و سرعت نسبتأ پایین وی در پاسخگویی به سوالات موجب برجسته‌شدن این موضوع می‌شود و ممکن است در آینده طرفداران وی را متزلزل کند، با توجه به اینکه بایدن بیشتر از سایر نامزدها در معرض انتقادات در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.

✍️ در مناظرۀ دیشب کوری بوکر سناتور نیوجرسی و تولسی گابارد نمایندۀ هاوایی در مجلس نمایندگان عملکرد مطلوبی داشتند و در شبی که نامزدهای مطرح، متوسط ظاهر شدند توانستند در این مناظره چهرۀ قدرتمندی از خود به نمایش بگذارند. لحظۀ بحث کوری بوکر و جوبایدن بر سر سیستم مهاجرت را می‌توان اوج کار بوکر در این مناظره دانست. همچنین تولسی گابارد که منتقد سیاست‌های خارجی ایالات متحده و جنگ‌های این کشور در دهه‌های اخیر است توانست با تأکید منطقی خود بر خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان توجهات را به خود جلب کند. وی از چهره‌های نزدیک به برنی سندرز دیگر سیاستمدار منتقد آمریکایی و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا است.

🔁 تحلیل مرتبط: وضعیت رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در آستانۀ دومین مناظره نامزدها

(https://t.me/Tabyincenter/17474)

🔁 تحلیل مرتبط: اولین شب از دومین مناظرۀ نامزدهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا؛ حاکم‌بودن فضای «تغییر ساختاری» بر مناظره

(https://t.me/Tabyincenter/17493)

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

♨️ جدیدترین مطالب رصدی – تحلیلی پیرامون رقابت های انتخاباتی آمریکا را با هشتگ #انتخابات_2020_آمریکا در کانال اندیشکده راهبردی تبیین دنبال کنید.

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه