منطقه در یک نگاه (12 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (12 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |12 مرداد 98

1️⃣ به گزارش رسانه‌ها، یکی از سران شورای موسوم به «شورای انتقالی جنوب» فاش کرد که امارات در چارچوب تفاهم‌های اخیر با ایران، در حال اصلاح برخی امور در یمن است و تعهد کرده ترتیبات صحنه سیاسی در جنوب را که تغییر داده بود به وضع سابق بازگرداند.

2️⃣ طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوریه موسوم به «مذاکرات آستانه» در دور سیزدهم بر توقف درگیری در استان ادلب، همکاری برای نابودی جبهة‌النصره، حفظ حاکمیت سوریه و عدم جدایی‌طلبی برخی طرف‌ها توافق کردند.

3️⃣ شبکه خبری المسیره یمن، صبح امروز از حمله موشکی جدید ارتش این کشور به جنوب عربستان خبر داد و اعلام کرد که یک مقر نظامی تازه‌احداث شده ائتلاف سعودی در نجران را هدف قرار گرفته که در پی آن چندین نظامی کشته یا زخمی شدند.

4️⃣ یکی از عناصر مهم گروه تروریستی داعش موسوم به معاون «والی» این گروه در منطقه «الجزیره» در استان صلاح الدین عراق بازداشت شد.

5️⃣ وزرای خارجه عراق، اردن و مصر قرار است یکشنبه آتی در بغداد نشستی را برگزار و در آن، موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، سرمایه‌گذاری و حمایت از عراق برای بازسازی این کشور را بررسی کنند.

6️⃣ شورای نظامی سودان و ائتلاف اصلی معارضان این کشور بر سر اعلانیه قانون اساسی که قرار است به تشکیل دولت انتقالی منجر شود توافق کردند.

7️⃣ به دنبال صدور هشدار امنیتی دولت محلی کشمیر در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های تازه در این منطقه، هزاران نفر از گردشگران، زائران و کارگران، عزیمت از این منطقه را آغاز کردند. در همین زمینه هند میانجیگری آمریکا برای حل مسئله کشمیر را رد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه