منطقه در یک نگاه (13 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (13 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |13 مرداد 98

1️⃣ وزیر خارجه آمریکا که به استرالیا سفر کرده، گفت «کاملا مطمئن» است که ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس امکان‌پذیر است. وزیر دفاع استرالیا نیز درباره احتمال پیوستن کشورش به ائتلاف نظامی دریایی واشنگتن گفت: «درخواستی که آمریکا مطرح کرده، بسیار جدی و پیچیده است. به همین دلیل ما این درخواست را تحت بررسی جدی قرار داده‌ایم».

2️⃣ مشاور پیشین ولی‌عهد ابوظبی در توییتر خود ادعا کرده که جنگ در یمن برای امارات تمام شده و فقط اعلام رسمی آن مانده است.

3️⃣ وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای از اخبار رسانه‌ها مبنی بر آتش‌بس در شمال غربی سوریه استقبال کرد و افزود: «آمریکا معتقد است که هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری‌های سوریه وجود ندارد و فقط یک راه‌‌حل سیاسی می‌تواند آینده باثبات و مطمئنی را برای مردم سوریه تضمین کند».

4️⃣ سرکرده شاخه القاعده در سوریه اعلام کرد که گروه مسلح تحت امرش در استان ادلب، ارتباطی با توافق «آستانه» ندارد و از خط منطقه کاهش تنش عقب‌نشینی نمی‌کند.

5️⃣ در راستای توسعه همکاری های میدانی و تقویت حسن همجواری، پانزدهمین نشست مشترک گاردهای ساحلی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر امروز (یکشنبه) در تهران برگزار می‌شود.

6️⃣ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کرد از صبح امروز رزمایش زمینی-دریایی بزرگی در مناطق شمالی فلسطین اشغالی و به‌طور خاص شهر بندری «حیفا» برگزار خواهد شد.

7️⃣ «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی سودان و «احمد ربیع» از رهبران ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) امروز یکشنبه سند متمم قانون اساسی جدید را امضا کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه