منطقه در یک نگاه (14 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (14 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |14 مرداد 98

1️⃣ دادگاهی در نیجریه مجوز آزادی شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور و همچنین همسر ایشان را برای درمان در خارج از کشور صادر کرد.

2️⃣ «محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد کشمیر سرزمین مورد مناقشه است و اقدام یک‌جانبه هند نمی‌تواند خودمختاری این منطقه را لغو کند. دولت هند امروز به دستور «نارندرا مودی» با حذف بند 35 قانون اساسی، قانون خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد.

3️⃣ نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» با حمله به یک مراسم عروسی در جنوب لیبی ۲۰ نفر را به قتل رساندند.

4️⃣ نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق مرحله سوم عملیات اراده پیروزی را برای پاکسازی و تفتیش مناطق شمالي شهرهای «جلولاء» و «المقدادیه» در استان «دیاله» و جنوب استان «نینوی» آغاز کردند.

5️⃣ وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که با نفتکش توقیف شده توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران، هیچ ارتباطی ندارد. روز گذشته، منابع خبری اعلام کردند که نیروهای گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوالی جزیره فارسی یک نفتکش خارجی حامل سوخت را توقیف کردند.

6️⃣ سخنگوی نمایندگی سیاسی طالبان در قطر گفت: بحث عمده مذاکرات امروز با نماینده آمریکا، تعیین جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان خواهد بود.

7️⃣ «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار یهودی-آمریکایی و مالک روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ فلسطین اشغالی بعد از درگیر شدن در پرونده فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به بازپرس‌های پلیس گفت که دیگر هرگز با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه