منطقه در یک نگاه (15 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (15 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |15 مرداد 98

1️⃣ وزارت دفاع آمریکا ضمن مخالفت با هرگونه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد دست از حمایت شبه‌نظامیان کُرد سوری بردارد. در همین حال، «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد آمریکا بار دیگر 70 کامیون تجهیزات نظامی و سلاح از شمال عراق به شرق سوریه ارسال کرد. براین اساس، آمریکا تاکنون 2 هزار و 100 کامیون سلاح از منطقه کردستان عراق به دست شبه‌نظامیان کُرد رسانده است.

2️⃣ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که تروریست‌های داعش کماکان و پس از فروپاشی خلافت ادعایی، ۳۰۰ میلیون دلار ثروت دارند.

3️⃣ «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن که به آنکارا سفر کرده است، گفت: بدون نابودی اشغالگری اسرائیل و حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت، هیچ صلح فراگیری در کار نخواهد بود.

4️⃣ «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در یک پیام توئیتری اعلام کرد: در گفت‌وگو با طالبان در قطر، به «پیشرفت‌های عالی» دست یافته‌اند.

5️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان درباره لغو خودمختاری «جامو و کشمیر»، درباره تداوم حمایت آنکارا از اسلام‌آباد به وی اطمینان داد.

6️⃣ نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر، صبح امروز دانشکده نیروی هوایی مصراته را بمباران کردند. همچنین یک روزنامه اماراتی از سفر قریب‌الوقوع ژنرال حفتر به لندن خبر داد.

7️⃣ وزیر خارجه ایران به زودی برای رایزنی درباره روابط دوجانبه بین تهران و باکو، عازم جمهوری آذربایجان می‌شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه