رژیم صهیونیستی؛ زلزله و مواجهه با آن

از روز یکشنبه ناوگان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی یک مانور نظامی آغاز کرده است که روز پنجشنبه به پایان می‌رسد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است 10 ناوگان خارجی در این تمرینات شرکت می‌کنند، اما توضیح نداده که آن‌ها از کدام کشورها هستند.

رژیم صهیونیستی؛ زلزله و مواجهه با آن

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻 از روز یکشنبه ناوگان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی یک مانور نظامی آغاز کرده است که روز پنجشنبه به پایان می‌رسد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته است 10 ناوگان خارجی در این تمرینات شرکت می‌کنند، اما توضیح نداده که آن‌ها از کدام کشورها هستند. در خصوص این مانور، ذکر چند نکته ضروری است:

🔸 نیروی دریایی اسرائیل گفته است این تمرینات بخشی از برنامه آموزشی ۲۰۱۹ بوده و منظور از آن ارتقای ابعاد آمادگی و بررسی سناریوی حمایت انسانی در صورت وقوع زلزله‌های قدرتمند است. بنابراین نمی‌توان میان این مانور و حوادث اخیر خلیج فارس و تلاش آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی ارتباط معناداری برقرار کرد. اگرچه این مانور می‌تواند با برخی تهدیدات حزب‌الله لبنان در خصوص حیفا و زیرساخت‌های آن، به‌صورت غیرمستقیم مرتبط باشد.

🔸سازمان سلامت جهانی اعلام کرده است شمال فلسطین اشغالی و نواحی اطراف قدس و دریای آرام در خطر شدید زلزله‌های 5 تا 5.9 ریشتری، و بنادر مرکزی و جنوبی و صحرای نقب در خطر زلزله‌های 4 تا 4.9 ریشتری هستند.کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمال دارد در آینده نزدیک زلزله بزرگی در اسرائیل واقع شود و تخمین زده شده است قربانیان یک زلزله بزرگ 7 هزار کشته و 200 هزار آواره خواهد بود.

🔸سال گذشته دادرس دولت گفت اسرائیل فاقد آمادگی لازم در مواجهه با زلزله‌های سنگین است و قادر به اجرای عملی بخش بزرگی از توصیه‌های مکرر گزارش‌های مربوطه نبوده است. گزارش حسابرس رژیم صهیونیستی حاکی از این بوده است که در صورت وقوع زلزله، خرابی‌های جدی به لوله‌های گاز طبیعی زیردریایی، خطوط نفت، و مخازن آب، فرودگاه‌ها و حمل و نقل عمومی وارد خواهد آمد.

✔️ عدم ذکر کشورهای شرکت‌کننده در این مانور و روابط رو به گسترش اسرائیل با برخی دولت‌های عربی، این نکته را به ذهن متبادر می‌سازد که ممکن است برخی کشورهای عربی از جمله امارات در این مانور حضور داشته باشند.

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه