«حاشیه پنداری» مسئله «فلسطین» کافیست!

پیام به حجاج بیت‌الله الحرام حج یکی از پیام‌های ثابت سالانه رهبر انقلاب طی سه دهه اخیر است. در این پیام‌ها موضوعاتی چون اهمیت حج، ظرفیت سیاسی و وحدت این میعاد رحمت پروردگار معمولاً از پایه‌های ثابت سالانه است.

 

♦️پیام به حجاج بیت‌الله الحرام حج یکی از پیام‌های ثابت سالانه رهبر انقلاب طی سه دهه اخیر است. در این پیام‌ها موضوعاتی چون اهمیت حج، ظرفیت سیاسی و وحدت این میعاد رحمت پروردگار معمولاً از پایه‌های ثابت سالانه است.

♦️یکی از تفاوت‌های جدی پیام امسال و سال‌های اخیر، تمرکز بر مسئله فلسطین بدون ذکر دیگر مشکلات جهان اسلام است. در پیام امسال از ذکر مسئله‌ای غیر از فلسطین امتناع شده است؛‌ علی‌رغم آنکه وضعیت برخی کشورها چون کشمیر، بحرین و … بسیار حیاتی و فاجعه‌آمیز است و در سال گذشته ذکری از آنان به میان آمده است.

♦️میزان واکنش و توجه در میان افکار عمومی ایران و حتی پیگیران تحولات منطقه‌ای به تحولات فلسطین مانند بسته شدن مسجدالاقصی برای نخستین بار از زمان اشغال (تیر ۹۶)، انتقال سفارت به قدس (اردیبهشت ۹۷) و … بسیار بسیار کم و تعجب برانگیز بوده است. امری که هشداری جدی است و باید در خصوص چرایی آن بازنگری کرد.

منبع: انتفاضه فلسطین

ارسال دیدگاه