منطقه در یک نگاه (19 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (19 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |19 مرداد 98

1️⃣ روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی به ابعاد مهم دیدار اخیر هیأت حماس با رهبر انقلاب پرداخت و نوشت، پیش از این دیدار محرمانه، هیئت فلسطینی یک نامه از «اسماعیل هنیه» به آیت‌الله خامنه‌ای تحویل دادند. این نامه دارای چهار محور بود: نخست؛ خطرات «معامله قرن» برای منطقه و راهبرد حماس برای مقابله با آن. دوم؛ تصور حماس از نحوه ایستادگی کشورهای منطقه در برابر این طرح. سوم؛ خوانش حماس از تنش منطقه‌ای و مکانیزم مقابله با آن. چهارم؛ تشکر از ایران برای حمایت از جریان مقاومت.

2️⃣ هزاران نفر از مردم الجزایر با برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن خواستار برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از دولت شدند.

3️⃣ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه، گزارش داد که نظامیان آمریکایی 200 کامیون سلاح و تجهیزات نظامی از طریق گذرگاه «سیمالکا» (بین سوریه و کردستان عراق) به خاک سوریه ارسال کردند.

4️⃣ برخی رسانه‌های پاکستانی، تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 2 سال آینده و آزادی 10 هزار زندانی طالبان را برخی از بندهای توافقات طالبان و آمریکا اعلام کردند.

5️⃣ منابع خبری عراق جمعه (روز گذشته) اعلام کردند که یک پهپاد جاسوسی آمریکا در منطقه «الرضوانیه» واقع در شمال غرب بغداد سقوط کرده است. یک منبع مسئول عراقی نیز اعلام کرد این پهپاد، حامل موشک بوده است.

6️⃣ جنگ عربستان و امارات در عدن، جنوب یمن، برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و خبرها حاکی از برتری نسبی شبه‌نظامیان وابسته به امارات است. منابع خبری امروز از سقوط کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در شهر عدن خبر دادند. با این حال «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات گفت که امارات خواهان پایان دادن به تنش‌ها در عدن واقع در جنوب یمن است.

7️⃣ رزمندگان فلسطینی در مرکز نوار غزه با نظامیان اشغالگر قدس درگیر شدند. منابع صهیونیستی ادعا می‌کنند که در جریان این درگیری‌ها، چهار نیروی فلسطینی به شهادت رسیدند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه