ایران و حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی 15 مرداد ماه جاری در نشست با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست گفت که این رژیم قصد دارد در بخش اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها به ماموریت امنیت دریایی در خلیج فارس بپیوندد.

ایران و حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی 15 مرداد ماه جاری در نشست با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست گفت که این رژیم قصد دارد در بخش اطلاعاتی و دیگر بخش‌ها به ماموریت امنیت دریایی در خلیج فارس بپیوندد. این حضور احتمالی، از منظر ایران بسیار مهم تلقی می‌شود؛

🔸حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس، خط قرمز ایران است. تلقی تهران از چنین حضوری در هر سطحی، تهدید امنیت ملی‌اش است. لذا قطعاً نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد. به نظر می‌رسد این واکنش‌ها اکنون در سطح کلامی و اعلانی آغاز شده است.

🔸سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص در گفتگو با المیادین گفته است: «آمریکا و انگلیس باید مسئولیت حضور رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس را بر عهده بگیرند». این یعنی این دو کشور باید مانع از حضور اسرائیل در خلیج فارس شوند و در غیر این صورت، علاوه بر این رژیم، این دو کشور نیز باید هزینه‌های ناشی از این حضور را بپردازند. تنگسیری سپس از امکان بروز جنگ در پی حضور اسرائیل در خلیج فارس سخن گفته است: « هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در آب‎های خلیج فارس غیرقانونی است، چون ممکن است باعث ایجاد جنگ و درگیری در منطقه شود.»

🔸برخی دولت‌های عرب، احتمالاً از حضور اسرائیل در خلیج فارس استقبال خواهند کرد. آن‌ها انتظار داشتند آمریکا حامی مستحکمی برای آن‌ها در مقابل ایران باشد اما واشنگتن این‌گونه نبود، لذا ممکن است این حضور را در مسیر منافع و امنیت خود تصور کنند. طبیعی است که ایران باید پیامی معنادار خطاب به این دولت‌ها داشته باشد تا پیامدهای حضور اسرائیل در خلیج فارس بر امنیت ملی و منافع‌شان را عمیقاً درک کنند.

🔸اعلام مخالفت وزیر خارجه عراق با حضور اسرائیل در خلیج فارس در گفتگو با همتای مصری خود، اقدامی به‌موقع بود که نشان داد این حضور، تنها مورد مخالفت ایران نیست. هرقدر دیگران نیز با این حضور احتمالی مخالفت کنند، به‌ سود ایران است.

مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه