منطقه در یک نگاه (22 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (22 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |22 مرداد 98

1️⃣ یک روزنامه یمنی مدعی شد در دیدار میان «عبد ربه منصور هادی» با شاه سعودی، طرفین بر سر برگزاری نشست سه‌گانه با حضور امارات برای حل و فصل اختلافات در «عدن» توافق کردند. چارچوب توافق از این قرار است که چهار وزارتخانه از جمله «وزارت کشور» و همچنین معاونت ستاد مشترک و فرماندهی نظامی یکی از مناطق به شورای انتقالی جنوب سپرده شود. همچنین این شورا اداره سه استان جنوبی را بر عهده خواهد گرفت.

2️⃣ «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور غرب آسیا شامگاه دوشنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هنوز تصمیم نگرفته بخش سیاسی معامله قرن را پیش یا بعد از انتخابات سراسری اسرائیل منتشر کند.

3️⃣ شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش برای طی مراحل درمان، امروز وارد دهلی نو پایتخت هند شدند. براساس برخی گزارش‌ها، شیخ زکزاکی بلافاصله برای ویزیت توسط پزشکان به یک بیمارستان منتقل شده است.

4️⃣ یکی از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» درباره گزارش اخیر پنتاگون درباره حضور 14 هزار داعشی در سوریه و عراق، تأکید کرد این اظهاراتِ نادرست، تلاش برای ترساندن دولت و ملت عراق است.

5️⃣ خبرها از سوریه حاکی‌ست ارتش قصد دارد شهر مهم خان‌شیخون در ادلب را آزاد کند؛ در صورت موفقیت این عملیات، ریف شمالی حماه از ادلب جدا شده و مناطق «اللطامنة، کفرزیتا، لطمین و مورک» از چهار جهت محاصره می‌شود.

6️⃣ در ادامه روند بازگشت آوارگان سوری، طی 24 ساعت گذشته بیش از 1700 آواره از مرزهای لبنان و اردن به میهن خود بازگشتند. از شرق فرات نیز خبر می‌رسد «مرکز عملیات مشترک» میان آمریکا و ترکیه به‌عنوان پایگاهی برای هماهنگی و اداره منطقه امن در شمال سوریه تشکیل شده و در روزهای آینده عملیاتی می‌شود.

7️⃣ «هارش واردان شرینگلا» سفیر هند در آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» مواضع پاکستان درباره کشمیر و همچنین پیشنهاد میانجیگری ترامپ برای حل و فصل این بحران را رد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه