منطقه در یک نگاه (23 مرداد 98)

منطقه در یک نگاه (23 مرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |23 مرداد 98

1️⃣ مسئول مرکز حقوق بشر اسلامی لندن با اشاره به ضرب‌الاجل دو ساعته دولت هند به شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، گفت شیخ زکزاکی مجبور است شرایط بد درمان را بپذیرد یا به کشورش بازگردانده شود.

2️⃣ ارتش سوریه در جریان ادامه عملیات خود در غرب شهر راهبردی خان‌شیخون، موفق شد شهرک‌های «خربه مرشد» و «المنطار» را آزاد کند و خود را به سه کیلومتری خان‌شیخون برساند.

3️⃣ مسکو در ادامه روند اطلاع‌رسانی‌های خود درباره وضعیت منازعه سوریه، از بازگشت بیش از ۵۸۰ هزار سوری به کشورشان و ۲۵ بار نقض آتش‌بس در دو استان این کشور طی یک روز توسط تروریست‌ها خبر داد.

4️⃣ حماس درخواست میانجی‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات‌های فردی رزمندگان مقاومت در مرز نوار غزه را رد کرد و هشدار داد که ادامه محاصره غزه برای اشغالگران خطرناک است.

5️⃣ هم‌زمان با ادعای امارات درباره تغییر راهبرد نظامی به راهبرد صلح در یمن، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی در یمن اعلام کرد که تداوم محاصره شهر الدریهمی در غرب یمن، دلیلی بر نبود اراده برای صلح است.

6️⃣ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه وابستگی واشنگتن به انرژی غرب آسیا پایان یافته، گفت، ایالات متحده اکنون به دنبال تسلط بر بازار انرژی جهان است.

7️⃣ وزیر خارجه عراق در جریان تماس تلفنی با همتای فلسطینی خود اعلام کرد که بغداد از مسئله فلسطین و مبارزه ملت این کشور برای رسیدن به حقوق ملی و مشروع خود حمایت می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه