سفر هیئت انصارالله به تهران؛ اتخاذ رویکردی بی‌سابقه

هیئت انصارالله یمن، چند روزی میهمان ایران بود. در این سفر، رویدادهایی صورت گرفت که معنادار بوده و در کنار یک‌دیگر، خبر از هدفی مشخص در روابط این دو می‌دهد

🔹سفر هیئت انصارالله به تهران؛ اتخاذ رویکردی بی‌سابقه

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻هیئت انصارالله یمن، چند روزی میهمان ایران بود. در این سفر، رویدادهایی صورت گرفت که معنادار بوده و در کنار یک‌دیگر، خبر از هدفی مشخص در روابط این دو می‌دهد؛

🔸 وزیر خارجه ایران، نخستین میزبان هیئت انصارالله بود. در این جلسه، ضرورت راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ و تاکید بر گفتگوهای یمنی-یمنی مطرح شد. اما مهم‌ترین دیدار این هیئت با رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت. ایشان نیز علاوه بر تاکیدات مشابه، عربستان و امارات متحده عربی را مورد انتقاد قرار دادند. ادبیات و ظاهر سخنگوی انصارالله در این دیدار نیز حائز اهمیت بود؛ او به‌ نمایندگی از انصارالله، ولایت مقام معظم رهبری را در ادامه‌ی ولایت پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام خمینی(ره) معرفی کرد و عملا به بیعت با ایشان پرداخت.

🔸حضور هیئت انصارالله در نشست سه‌جانبه‌ا‌ی با حضور ایران و سفرای چهار کشور اروپایی، از دیگر برنامه‌‌های این هیئت بود. در پایان این نشست، هیات‌های شرکت‌کننده، با تاکید بر لزوم توقف هرچه سریع‌تر جنگ، بر راهکار سیاسی به عنوان راهکار نهایی بحران یمن تاکید و با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن خواستار تسریع در ارسال کمک‌های انسانی شدند.

🔸«ابراهیم محمد محمد الدیلمی» از سوی دولت نجات ملی به عنوان سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری یمن در ایران انتخاب شد. وی در سفر به ایران نیز حضور داشت. سخنگوی جنبش انصارالله در این خصوص تاکید کرد که تعیین سفیر یمن در ایران با هدف تقویت عملکرد تشکیلاتی در چارچوب تدابیر شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی انجام شده است.

✔️ این رویدادهای سیاسی و دیپلماتیک، همگی بیان‌گر این است که جمهوری اسلامی ایران و انصارالله، علاوه بر این‌که سطح روابط خود را ارتقاء داده‌اند، به علنی‌سازی آن نیز مبادرت نموده‌اند؛ انصارالله با عالی‌ترین مقام نظام دیدار می‌کند، سفیر یمن در ایران را معرفی می‌کند و در تهران، با کشورهای خارجی وارد گفتگو می‌شود. اتخاذ چنین رویکرد آشکاری که تقریباً بی‌سابقه است، در شرایط کنونی یمن و ایران، واجد پیام‌هایی معنادار برای برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه