حملات رژیم صهونیستی به غزه و چند نکته

بامداد شنبه رسانه‌های اسرائیلی از شلیک چند موشک از نوار غزه به سمت مناطق صهیونیست‌نشین در مجاورت این باریکه خبر دادند. در پاسخ جنگنده‌های اسرائیلی چندین نقطه در باریکه غزه را هدف قرار دادند.

🔹حملات رژیم صهونیستی به غزه و چند نکته

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻بامداد شنبه رسانه‌های اسرائیلی از شلیک چند موشک از نوار غزه به سمت مناطق صهیونیست‌نشین در مجاورت این باریکه خبر دادند. در پاسخ جنگنده‌های اسرائیلی چندین نقطه در باریکه غزه را هدف قرار دادند. بامداد یکشنبه نیز اعلام شد پس از شلیک چند موشک از نوار غزه 5 فلسطینی که در تلاش برای نفوذ به اراضی اشغالی بوده‌اند با هلی‌کوپتر و تانک هدف حمله قرار گرفتند و شهید شدند. به علاوه مناطقی در شمال نوار غزه هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل قرار گرفت. در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

🔸 اگر چه مسئولیت شلیک موشک‌ها در بامداد شنبه را کسی برعهده نگرفته است احتمالاً پاسخی به شهادت شماری از فلسطینیان توسط ارتش اسرائیل در هفته گذشته بوده باشد. هفته گذشته اعلام شد 6 فلسطینی مسلح پس از عبور از مرز با نیروی‌های ارتش اسرائیل درگیر شدند و به شهادت رسیدند.
🔸حماس اعلام کرد هدف رژیم صهیونیستی از این حملات منحرف کردن نگاه‌ها از عملیات‌های مقاومتی اخیر در کرانه باختری است که معادلات این رژیم را بر هم زده و موجب تعمیق بحران‌های داخلی آن شده است. حماس همچنین این حملات را دعوت به جنگ از سوی اسرائیل قلمداد کرد. با این حال به نظر نمی‌رسد دو طرف قصد تشدید این درگیری‌ها را داشته باشند؛ چرا که چنین درگیری‌هایی تبدیل به یک روند عادی شده است.

🔸پس از به شهادت رسیدن این فلسطینی‌ها مردم غزه در تظاهراتی خواستار تشدید حملات موشکی علیه اسرائیل شدند. این نشان می‌دهد که مردم غزه علیرغم فشارهای شدید اقتصادی راهی به جز مقاومت برای مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی نمی‌بینند. بر اساس گزارش‌های مراکز حقوقی فلسطینی به استثنای درگیری های شنبه و یک شنبه در مجموع هفته گذشته ۵۶ مورد درگیری بین فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف اراضی اشغالی شامل کرانه باختری به وقوع پیوست که طی آن ده‌ها نفر زخمی شدند و 7 فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

✔️ در حملات کوتاه اینچنینی معمولاً رژیم صهیونیستی بدون تحمل خسارت چندان، علاوه بر بهره‌برداری سیاسی داخلی، ضرباتی به فلسطینی‌ها وارد می‌کند که پاسخ متناسبی دریافت نمی کند. گروه‌های مقاومتی فلسطین باید هزینه چنین حملاتی را برای اسرائیل بالا برند.

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه