منطقه در یک نگاه (2 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (2 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |2 شهریور 98

1️⃣ روزنامه امت چاپ پاکستان در گزارشی اعلام کرد در اجلاس شورای مرکزی طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی ظرف مدت 14 الی 17 ماه توافق و تمام اختیارات به ملا برادر واگذار شده است.

2️⃣ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که گزارش رسانه‌های خارجی درباره اینکه «آمریکا پهپادهای خود را برای استفاده علیه عراق و یا ایران به خاک جمهوری آذربایجان منتقل کرده است»، کاملا بی اساس و نادرست هستند.

3️⃣ وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات نظامی «چنگال-3» ارتش این کشور در منطقه «سینات-حفتانین» در شمال عراق با هدف انهدام پناهگاه‌های عناصر پ.ک.ک خبر داد.

4️⃣ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز صبح (شنبه) در صفحه توئیتر خود از حمله پهپادی به پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه «خمیس مشیط» با چند فروند پهپاد تهاجمی «قاصف k2» خبر داد.

5️⃣ بر اساس بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، 2 فروند جنگنده جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند و پس از چندین ساعت پرواز بر فراز مناطق مختلف این کشور، به سمت فلسطین اشغالی بازگشتند.

6️⃣ آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری مرجع تقلید شیعیان در فتوایی ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر بهانه‌ای را حرام اعلام کرد و از عراقی‌ها خواست به مقاومت خود ادامه دهند.

7️⃣ مدیرعامل شرکت «استنا بالک» مالک نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده در ایران از نامه‌نگاری خود با رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند به منظور آزادی این نفت‌کش خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه