منطقه در یک نگاه (3 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (3 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |3 شهریور 98

1️⃣ شبکه «اسکای نیوز» عربی گزارش داد که در حملات بامداد گذشته رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، ارتش این رژیم، آسمان منطقه «جولان» اشغالی را بسته است. همچنین یک خبرگزاری روسی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، پهپادی که بامداد یکشنبه در ضاحیه بیروت سقوط کرد، برای انجام عملیات ترور مجهز شده بود. در همین زمینه «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان نیز جولان دو پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز ضاحیه بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد دانست.

2️⃣ گروه‌های مخالف دولت هند در کشمیر، ضمن اعتراض به اعطای بالاترین نشان افتخار غیرنظامی به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند «به دستور بن‌زاید» ولیعهد ابوظبی، اعلام کردند چنین اقدامی، منعکس‌کننده خواست کل مردم امارات متحده عربی نیست.

3️⃣ وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد در عملیات «چنگال 3» در شمال عراق و در طول درگیری با تروریست‌های گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) سه سرباز ترکیه‌ای کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.

4️⃣ نخست‌وزیر عراق که صبح امروز یکشنبه برای نظارت بر مرحله چهارم عملیات «اراده پیروزی» وارد استان الانبار شده است، گفت: عملیات «اراده پیروزی» رابطه بین حشدالشعبی و نیروهای امنیتی را تقویت می‌کند.

5️⃣ فرماندهی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که حمله پهپادهای اماراتی، در حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر»، به جنوب طرابلس باعث کشته شدن سه غیرنظامی شد.

6️⃣ یک منبع در گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، از آغاز اجرای توافق ایالات متحده آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه موسوم به «امن» در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد نیروهای قسد به صورت کامل از تل ابیض در شمال سوریه خارج شدند.

7️⃣ معاون دبیرکل النجبا با اشاره به پایبندی این جنبش از نظر سیاسی و نظامی به فتوای تحریم حضور نظامیان آمریکایی در عراق، تأکید کرد جنبش مقاومت حضور دارد و از خود دفاع می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

 

ارسال دیدگاه