منطقه در یک نگاه (5 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (5 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |5 شهریور 98

1️⃣ ارتش رژیم صهیونیستی، دو روز پس از سخنرانی مهم سیدحسن نصرالله، هرگونه رفت و آمد غیرضروری شهرک‌نشینان در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را ممنوع کرد. همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دعوت از دبیرکل حزب‌الله به آرامش بیشتر، مدعی شد که تل‌آویو می‌تواند از خود در برابر اقدامات ایران و حزب‌الله دفاع کند. «بنیامین نتانیاهو» امروز گفت: «نصرالله باید آرام‌تر باشد».

2️⃣ همزمان با سفر «رجب طیب اردوغان» به مسکو و دیدار با رئیس‌جمهور روسیه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که تحویل دومین محموله‌ پدافند موشکی اس ۴۰۰ از روسیه آغاز شده است.

3️⃣ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه‌شنبه) یک فروند موشک بالستیک میان‌برد به نام «قاصم» به مواضع ائتلاف سعودی در «نجران» عربستان سعودی شلیک کرد.

4️⃣ منابع خبری اعلام کردند که عناصر تروریستی حاضر در جنوب شرق ادلب از صبح امروز، عملیاتی را در چهار محور در جنوب شرق این استان آغاز کرده‌اند. خبرنگار اسپوتنیک که در ریف ادلب حضور دارد، اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه توانستند دو خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌ها را پیش از رسیدن به مقصد، منهدم کنند.

5️⃣ «محمد سیالا» وزیر امور خارجه لیبی که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی توسعه آفریقا در یوکوهاما حضور دارد، امروز با محمدجواد ظریف، دیدار و درباره روابط آخرین تحولات لیبی گفت‌وگو کرد. خبر دیگر درباره لیبی اینکه نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» از دفع حمله نیروهای شرق لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» به شهر استراتژیک «غریان» خبر دادند.

6️⃣ دادگاه جنایی بحرین ۱۱ نفر را به اتهام طراحی برای اجرای عملیات تروریستی محاکمه کرد و مدعی فرار دو نفر از این متهمان به ایران شد. طراحی برای اجرای عملیات‌های تروریستی در بحرین و نیز منفجر کردن خط لوله نفت منطقه «البر» در ژانویه گذشته ازجمله اتهامات این افراد است.

7️⃣ نخست‌وزیر لبنان در تماس تلفنی با وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه، اقدامی خطرناک است و بیروت بر روی نقش مسکو برای توقف تنش‌ها حساب می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه