منطقه در یک نگاه (6 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (6 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |6 شهریور 98

1️⃣ یک منبع امنیتی عراقی درباره حملاتی که هفته گذشته علیه مواضع الحشد الشعبی صورت گرفت، گفت پهپادهای رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های نیروهای کرد سوریه به سمت عراق پرواز کرده‌اند. وی افزود هزینه این عملیات نیز بر دوش دولت سعودی بود و هنگامی که «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس، ژوئن (خرداد) گذشته به شهر «رقه» در شمال سوریه رفته بود، برنامه‌ریزی‌ها در خصوص این حملات صورت گرفت.

2️⃣ رئیس سرویس همکاری نظامی-فنی فدرال روسیه تصریح کرد که مسکو و آنکارا در حال گفت‌وگو درباره عرضه احتمالی جنگنده‌های «سوخو 35» یا «سوخو-57» روسیه به ترکیه هستند.

3️⃣ نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) توانستند با عقب راندن شبه ‌نظامیان شورای انتقالی جنوب و پیش‌روی در استان «أبین» در جنوب یمن، شهر «زنجبار» مرکز این استان را به کنترل خود در آورند.

4️⃣ نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» امروز نیز جنوب غربی طرابلس را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای دولت وفاق ملی کشته شدند.

5️⃣ معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار جنگجوی داعش در افغانستان فعالیت دارند. وی همچنین از حضور 3 هزار داعشی فعال در سوریه خبر داد.

6️⃣ رژیم صهیونیستی به تمام سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های خود در سراسر دنیا دستور داده به دلیل احتمال پاسخ حزب‌الله در آماده‌باش کامل باشند. در همین زمینه وبگاه خبری النشره، واکنش حزب‌الله به حملات رژیم صهیونیستی را تا قبل از انتخابات هفدهم سپتامبر این رژیم قطعی دانست.

7️⃣ نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با اشاره به درخواست 160 نماینده برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق، تأکید کرد که شرایط برای تصویب این قانون فراهم است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه