منطقه در یک نگاه (9 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (9 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |9 شهریور 98

1️⃣ ارتش سوریه اعلام کرد که این کشور با آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه از بامداد شنبه موافقت کرده است.

2️⃣ وزیر خارجه آمریکا بامداد شنبه مدعی شد این کشور اطلاعات قطعی در اختیار دارد که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی سوریه می‌رود.

3️⃣ وزیر دفاع عراق با اعلام حمایت از نیروهای الحشد الشعبی، تأکید کرد که برای دفاع از این کشور، تدابیر امنیتی و نظامی مقتضی را اتخاذ خواهد کرد. در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گزارش داد که بغداد به طور قطع به این نتیجه رسیده که رژیم صهیونیستی در پس حملات اخیر به الحشد قرار دارد و آماده شکایت به سازمان ملل متحد است.

4️⃣ «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع سودان در جلسه دادگاه به دریافت ۲۵ میلیون دلار از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی اعتراف کرد.

5️⃣ کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد که 200 گور جمعی از قربانیان گروه تروریستی داعش وجود دارد و بیش از 100 هزار نفر نیز در استان نینوی، به اتهام تروریسم، تحت تعقیب هستند.

6️⃣ یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تجمع عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را در شمال این کشور با موشک بالستیک هدف قرار دادند.

7️⃣ وبگاه خبری النشره در یادداشتی، در پیش بودن مراسم عزاداری ماه محرم و برگزاری گردهمایی به مناسبت بزرگداشت مراسم غیبت امام موسی صدر از سوی «امل» را از جمله دلایل تعویق پاسخ حزب‌الله به حملات اخیر اسرائیل دانست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه