حمله موشکی حزب‌الله لبنان به نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی

پس از حملات پهپادی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به اهداف حزب‌الله لبنان در بیروت و به دنبال آن سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مبنی بر پاسخ مناسب به این اقدامات و دفاع از لبنان در صورت هرگونه تجاوز دشمن، ناظران تحرکات هر دو طرف را زیر نظر داشته و از طرفی منتظر اقدام مقتضی حزب‌الله بودند.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

❇️ پس از حملات پهپادی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به اهداف حزب‌الله لبنان در بیروت و به دنبال آن سخنرانی دبیرکل حزب‌الله مبنی بر پاسخ مناسب به این اقدامات و دفاع از لبنان در صورت هرگونه تجاوز دشمن، ناظران تحرکات هر دو طرف را زیر نظر داشته و از طرفی منتظر اقدام مقتضی حزب‌الله بودند.

❇️ روز گذشته حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد یک خودرو زرهی رژیم صهیونیستی حامل نظامیان این رژِیم را در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین افیفیم مورد هدف موشک‌های ضد زره قرار داده است و تمامی سرنشینان آن کشته و یا زخمی شده‌اند. حزب‌الله نام «شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر» را برای تیم عملیاتی انتخاب کرده بود. این شهدا اعضای یگان هوایی حزب‌الله در سوریه بودند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

❇️ به دنبال این حمله حزب‌الله، ارتش رژیم صهینیستی نیز با گلوله‌باران دشت «مارون الر‌أس» لبنان باعث ایجاد حریق در زمین‌های کشاورزی این مناطق شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در ابتدا از اعلام موضع‌گیری در این مورد سرباز زده بود سرانجام در سخنانی مدعی شد این رژیم پاسخ این حملات را داده است و هرگونه اقدام آتی بستگی به تحولات در مرز با لبنان دارد.

❇️ ناظران این حمله را پاسخ محدود به حملات اخیر این رژیم به نیروهای حزب‌الله درسوریه جهت حفظ خطوط قرمز تعیین‌شده در سال‌های اخیر عنوان می‌کنند و معتقدند پاسخ به حملات بیروت، گسترده‌تر از اقدامات شب گذشته خواهد بود تا توازن ایجاد شده میان دو طرف همچنان باقی بماند. ضمناً کارشناسان این اقدام را در جهت اثبات قدرت بازدارندگی حزب‌الله و دفاع از محور مقاومت در صورت هرگونه حمله رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه