واکنش رژیم صهیونیستی به انتقام‌گیری حزب الله

رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حمله‌ای به سوریه دو نفر از نیروهای حزب‌الله را به شهادت رساند و در این خصوص ادعا کرد نیرو‌های ایرانی را که قصد حمله پهپادی به اسرائیل داشتند هدف حمله قرار داده‌ است و یک حمله‌ای پهپادی ناموفق نیز به لبنان داشت که طی آن دو پهباد اسرائیلی در لبنان سقوط کردند.

واکنش رژیم صهیونیستی به انتقام‌گیری حزب الله
📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حمله‌ای به سوریه دو نفر از نیروهای حزب‌الله را به شهادت رساند و در این خصوص ادعا کرد نیرو‌های ایرانی را که قصد حمله پهپادی به اسرائیل داشتند هدف حمله قرار داده‌ است و یک حمله‌ای پهپادی ناموفق نیز به لبنان داشت که طی آن دو پهباد اسرائیلی در لبنان سقوط کردند. در پی وعده سیدحسن نصرالله برای انتقام‌گیری، یکشنبه نیروهای حزب الله یک خودروی نظامی اسرائیلی را هدف دادند و اعلام کردند که سرنشینان آن کشته و زخمی شده‌اند. در خصوص واکنش اسرائیل به این عملیات نکاتی قابل‌ذکر است:

🔸 با وجود منتشرکردن عکس‌هایی از مجروحان این عملیات، نتانیاهو و سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده‌اند که هیچ سرباز اسرائیلی در این عملیات کشته یا زخمی نشده است. در خصوص تصاویر منتشر شده یک ادعا وجود داشته است مبنی بر این که سربازان اسرائیلی وانمود می‌کنند مجروح شده‌اند تا نیروهای حزب‌الله تصورکنند عملیات خود را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.
🔸 به نظر نمی‌رسد ادعای فوق منطقی باشد چون چنین اقدامی اگر صحت داشته باشد جلوی تلاش‌های بعدی حزب‌الله برای انتقام‌گیری را نمی‌گیرد. در واقع چنین ادعاهایی صرفاً به منظور القاء ناموفق بودن و ضعف حزب‌الله در این حمله صورت می‌گیرد.

🔸 اگر ادعای ارتش اسرائیل صحت داشته باشد نمی‌توان این حمله را متناسب و هم‌سطح با عملیات اسرائیل در سوریه علیه حزب‌الله دانست. بنابراین در این صورت انتظار می‌رود این آخرین حمله حزب الله نباشد و عملیات ادامه یابد.

🔸 نتانیاهو همانطور که از حمله علیه حزب‌الله در راستای اهداف انتخاباتی استفاده کرد تلاش می‌کند از پاسخ حزب‌الله با ناموفق جلوه دادن آن نیز بهره‌برداری انتخاباتی کند.

✔️ حمله حزب الله حتی اگر قربانی هم نداشت پیام واضحی برای رژیم صهیونیستی داشت؛ حاکمیت اسرائیل در مناطق شمال اراضی اشغالی به چالش کشیده شده است. حزب الله نه تنها به راحتی می‌تواند مناطق مرزی صهیونیست‌ها را هدف قرار دهد بلکه می‌تواند سناریوی ورود به الجلیل را نیز عملیاتی کند.

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه