منطقه در یک نگاه(11 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه(11 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |11 شهریور 98

1️⃣ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (دوشنبه) ضمن تمجید از پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، پاسخ مقاومت، پیامدهای راهبردی برای مرحله آینده دارد. وی افزود: در سنگر مقاومت باقی خواهیم ماند.

2️⃣ شبکه خبری المسیره یمن امروز از حمله موشکی ارتش این کشور به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی در استان تعز خبر داد. از جنوب یمن نیز خبر می‌رسد شبه‌نظامیان وابسته به امارات، منطقه «عزان» در استان «شبوه» را از نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد عربستان) پس گرفتند.

3️⃣ وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه حملات جنگنده‌های این کشور به شمال عراق، پنج عضو پ‌ک‌ک تسلیم یا کشته شدند.

4️⃣ احزاب، سازمان‌ها و سیاستمداران عراقی ضمن محکومیت گزارش شبکه خبری الحره علیه مرجعیت، تأکید کردند که باید با چنین اقدامات سازمان‌یافته‌ای برخورد شود.

5️⃣ نماینده استان ادلب در پارلمان سوریه، با اشاره به سفر اخیر اردوغان به روسیه گفت: آتش‌بس در ادلب، فرصت پایانی اردوغان است تا گروه‌های تروریستی را از گروه‌های موسوم به معارض جدا کند.

6️⃣ معاون دبیرکل حزب‌الله در ارتباط با پاسخ دیروز این جنبش به رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حزب‌الله دنبال حفظ قدرت بازدارندگی است و توانسته معادله قدرت را تثبیت کند. حزب‌الله همچنین دیروز اعلام کرد انهدام خودروی زرهی صهیونیست‌ها در پاسخ به شهادت دو تن از اعضایش در سوریه صورت گرفته و هنوز پاسخ تجاوز پهپادی صهیونیست‌ها به ضاحیه را نداده است.

7️⃣ به دنبال لغو تابعیت دو میلیون نفر از ساکنان ایالت آسام در هند، سازمان ملل از دهلی نو خواست هیچ‌یک از این افراد را بدون ملیت رها نکند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه