منطقه در یک نگاه (13 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (13 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |13 شهریور 98

1️⃣ «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله گفت امارات برای منافع خودش هم که شده در ادعای توقف حملات به یمن صادق باشد تا از پیامدهای این جنگ در امان بماند. خبر دیگر از یمن اینکه وزیر کشور دولت مستعفی یمن اعلام کرد، این دولت با شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، مذاکره نخواهد کرد.

2️⃣ سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوری اعلام کرد در راستای توافق با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، این نیروها به زودی برخی از پایگاه‌ها و استحکامات خود در نزدیکی مرز ترکیه را جمع‌آوری می‌کنند.

3️⃣ به دنبال استعفای وزیر کار و امور اجتماعی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» مجبور شد، مسئولیت این وزارتخانه را هم برعهده بگیرد. نتانیاهو اکنون علاوه بر نخست‌وزیری، مسئولیت چهار وزارتخانه را خودش برعهده دارد. در چنین شرایطی، نتانیاهو شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد، طرح «معامله قرن» بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی رونمایی می‌شود.

4️⃣ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد مسکو بدون قید و شرط از توافقنامه صلح افغانستان حمایت می‌کند. وی پس از تصدی ریاست دوره‌ای شورای امنیت این سازمان، از «رایزنی‌های مفید» مسکو با واشنگتن در رابطه با افغانستان خبر داد. براساس اعلام رسانه‌ها توافقنامه صلح بین ایالات متحده و گروه طالبان نهایی شده است.

5️⃣ منابع روس از آغاز مذاکرات آنکارا و مسکو برای فروش جنگنده‌های سوخو-35 به ترکیه خبر دادند.

6️⃣ طرف‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند، سفر تحریک‌آمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به الخلیل و بازدید از مسجد ابراهیمی که برای کسب رأی انجام می‌شود، واقعیت این شهر را تغییر نخواهد داد. خبر دیگر از سرزمین‌های اشغالی اینکه براساس ادعای برخی رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی برای اینکه جلوی پاسخ‌های بیشتر حزب‌الله در تنش‌های اخیر را بگیرد به روس‌ها تعهد داده اعضای حزب‌الله در سوریه را هدف قرار ندهد.

7️⃣ دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن انتقاد از نقش آمریکا در عراق گفت آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه