منطقه در یک نگاه (16 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (16 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |16 شهریور 98

1️⃣ پدافند هوایی سوریه سه پهپاد متعلق به تروریست‌ها را که مواضع نظامی ارتش سوریه در منطقه «سهل الغاب» را هدف قرار داده بود، منهدم و ساقط کرد. همچنین امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، «گروه‌های غیرقانونی مسلح» طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷ بار آتش‌بس مناطق شمالی سوریه را نقض کرده‌اند.

2️⃣ مرکز حقوق بشری «میزان» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه و فلسطین اشغالی در مارس 2018 ، 324 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

3️⃣ دادگاه جنایی قاهره ظهر امروز (شنبه) برای چندمین بار «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر را به همراه ۱۰ نفر دیگر به حبس ابد محکوم کرد.

4️⃣ منابع خبری در رژیم صهیونیستی از حمله یک پهپاد که از غزه برخاسته، خبر دادند که در نتیجه آن یک خودرو نظامی هدف قرار گرفته است. همچنین خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از یک عملیات در شهر «عزون» واقع در شرق «قلقیلیه» کرانه باختری خبر داد که طی آن دو تا سه صهیونیست زخمی شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم است.

5️⃣ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (جمعه) در گفت‌و‌گو با شبکه بی بی سی عربی، مدعی شد که بسیاری از رهبران عربی روند عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو را افزایش داده‌اند. وی همچنین گفت به‌زودی با پوتین بر سر موضوع ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

6️⃣ پایگاه خبری «میدل‌ایست‌نیوز» به نقل از منابع آگاه خبر داد که مقتدی صدر از اواخر ژوئن که به ایران سفر کرده، هنوز به عراق بازنگشته است. روز گذشته تصاویری از حضور مقتدی صدر در جمع هیئت عزاداری در شهر قم منتشر شد.

7️⃣ یوسف الکلابی نماینده پارلمان عراق و سخنگوی سابق حشد شعبی، اخبار منتشر شده درباره صدور دستور تشکیل فرماندهی نیروی هوایی حشد شعبی را تکذیب کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه