مرگ مشکوک دانشمند هسته‌ای مصر

«ابوبکر عبدالمنعم رمضان» دانشمند هسته‌ای مصر و رئیس شبکه ملی رصد تشعشعات هسته‌ای وابسته به سازمان تحقیقات هسته‌ای این کشور که به دعوت سازمان بین المللی انرژی اتمی برای شرکت در یک کنفرانس به مغرب سفر کرده بود،  روز پنجشنبه گذشته در اتاق محل اقامت خود دچار ناراحتی شدید شد و پس از انتقال به درمانگاه درگذشت.

مرگ مشکوک دانشمند هسته‌ای مصر

📝#تحلیل_کوتاه

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻«ابوبکر عبدالمنعم رمضان» دانشمند هسته‌ای مصر و رئیس شبکه ملی رصد تشعشعات هسته‌ای وابسته به سازمان تحقیقات هسته‌ای این کشور که به دعوت سازمان بین المللی انرژی اتمی برای شرکت در یک کنفرانس به مغرب سفر کرده بود،  روز پنجشنبه گذشته در اتاق محل اقامت خود دچار ناراحتی شدید شد و پس از انتقال به درمانگاه درگذشت.

🔸 این دانشمند مصری در سال 2014 در یک نشست رسمی با وزاری محیط زیست کشورهای عربی شرکت کرده بود و  در سال 2015 به همراه برخی از متخصصان دیگر موظف به مطالعه اثرات بالقوه تشعشعات راکتورهای هسته‌ای بوشهر در ایران و دیمونا در اسرائیل شده بود.

🔸 نتیجه کالبدشکافی این دانشمند مرگ بر اثر سکته قلبی اعلام شده است اما برخی رسانه‌های مغربی، دخالت موساد را بعید ندانسته‌اند. قابل ذکر است در سال 1967 سمیر نجیب دانشمند هسته‌ای مصری که در آمریکا فعالیت می‌کرد زمانی که قصد بازگشت به مصر را داشت، تحقیقات و پژوهش های او به سرقت رفته و ترور شد. موساد مظنون اصلی ترور او بوده است. یحیی المشد یک دانشمند هسته‌ای مصری دیگر که ریاست برنامه هسته‌ای عراق را برعهده داشت در سال 1980 در هتلی در پاریس طی عملیاتی که به موساد نسبت داده می‌شود کشته شد.

✔️ رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است چهره‌های شاخص علمی را در کشورهای اسلامی و عربی مخصوصاً در حوزه های مرتبط با صنایع نظامی که می‌توانند سبب تغییر  موازنه قدرت به ضرر این رژیم شوند ترور کند. نمونه چنین اقدامات رژیم صهیونیستی ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران بوده است. با این وجود در این زمینه هیچ اقدام حقوقی و بین‌المللی مناسبی برای مقابله با این رژیم صورت نگرفته است.

 

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه