منطقه در یک نگاه (23 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (23 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |23 شهریور 98

1️⃣ پس از آنکه صبح امروز (شنبه)، تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفت، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ارتش این کشور دو پالایشگاه نفتی آرامکو را با 10 پهپاد هدف قرار داده که افراد شریف و آزاده در عربستان در این زمینه به ارتش یمن کمک اطلاعاتی کرده‌اند.

2️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از واشنگتن به دلیل «دادن سلاح مجانی به تروریست‌ها» در سوریه، افزود: برای ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتر در شرق فرات تا پایان ماه جاری به آمریکایی‌ها فرصت داده می‌شود. وی همچنین از رایزنی با همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت» خبر داد.

3️⃣ «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و فرزند پادشاه سعودی امروز (شنبه) در توئیتی از دیدار خود با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در روز جمعه (دیروز) خبر داد.

4️⃣ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به لغو نشست رئیس‌ جمهور آمریکا و رهبران طالبان در کمپ دیوید گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم به میز مذاکره بازگردند تا پیشرفت حاصل شده در مذاکرات به نتیجه‌ای منطقی منتهی شود.

5️⃣ یک رسانه روس گزارش داد، سوریه به دلیل کارایی کم «اس 300» روسیه، در نظر دارد که از ایران سامانه پدافندی «باور 373» را خریداری کند.

6️⃣ جانشین فرمانده جنبش الابدال وابسته به سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد که نیروهای مقاومت عراق آماده پاسخ به حملات صهیونیست‌ها هستند و قرار است این حملات از خاک سوریه انجام شود.

7️⃣ سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» مسئولیت کشته شدن ۶ نظامی اماراتی در پایگاه «الجفره» را بر عهده گرفت. پایگاه هوایی استراتژیک الجفره در صحرای جنوبی لیبی واقع شده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه