منطقه در یک نگاه (24 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (24 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |24 شهریور 98

1️⃣ اتحادیه عرب در بیانیه‌ای مدعی شد حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو تهدید امنیت ملی کشورهای عربی است. وزارت خارجه فرانسه نیز با انتشار یک بیانیه، عملیات پهپادی روز گذشته یمن را محکوم کرد. «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان هم عملیات ارتش یمن علیه شرکت نفتی عربستان را «تجاوز» خواند و ضمن محکوم کردن آن، با ریاض اعلام همبستگی کرد.

2️⃣ «نفتالی بنت» وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی با انتشار نقشه‌ای که آن را طرح «معامله قرن» خواند، مدعی شد که این طرح برای تل‌آویو یک «کابوس» است. بر اساس این نقشه، تمام دره اردن و بخش بزرگی از کرانه باختری در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

3️⃣ روزنامه «الشرق الاوسط» گزارش داد وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که دومین محموله سامانه دفاعی «اس-400» روسیه تا امروز (یکشنبه) تکمیل شده است و این سامانه‌ دفاعی در آوریل 2020 فعال خواهد شد.

4️⃣ «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای شایعات در خصوص استفاده از خاک این کشور برای حملات پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو را تکذیب و تأکید کرد که بغداد اجازه استفاده از خاک خود برای هدف قرار دادن همسایگانش را نخواهد داد.

5️⃣ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری ضمن تهدید گروه طالبان، نوشت آنها با کشتن 12 نفر از جمله یک سرباز آمریکایی اشتباه بزرگی مرتکب شدند و ضربات سختی را دریافت خواهند کرد.

6️⃣ هزاران نفر از آوارگان سوری در پی موفقیت ارتش این کشور در پاکسازی روستاهای حومه ادلب و حماه از وجود تروریست‌های تکفیری و همچنین بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته از سوی آن‌ها، به این مناطق بازگشتند.

7️⃣ یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تونس از زمان استقلال این کشور و دومین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از سرنگونی بن‌‌علی، پیش از ظهر امروز آغاز شد. حدود ۷ میلیون تونسی از جمعیتی نزدیک به ۱۲ میلیونی این کشور حق شرکت در انتخابات را دارند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه