رهبر معظم انقلاب: مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی اتفاق نخواهد افتاد

سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب: مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی اتفاق نخواهد افتاد

🔸 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه بیانات مهمی در ارتباط با نحوه مواجهه با آمریکا ابراز کردند که فرازهای اصلی آن به شرح زیر است:

❇️ هدف آمریکایی ها از ترفند مذاکره تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران است.

❇️ رژیم ایالات متحده به دنبال آن است که هم برای رقبای داخلی خود و هم برای اروپایی‌ها این را به ‌عنوان یک سیاست قطعی جا بیندازد که تنها راه مواجهه با ایران، فشار حداکثری است.

❇️ علت اصرار اروپایی‌ها به اینکه اگر با رئیس‌جمهور آمریکا یک جلسه بگذارید همه مشکلات شما حل خواهد شد، این است که اثبات کنند فشار حداکثری در مقابل ایران یک سیاست موفق است و باید همین سیاست را به کار بست.

❇️ سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یک‌صدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

❇️ در خصوص مذاکره با آمریکا در دو جمله عرض کنم: ۱) مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواسته‌های آنان بر جمهوری اسلامی ۲) مذاکره یعنی نمایش موفقیت سیاست فشار حداکثری آمریکا.

❇️ برای همین است که مسئولان کشور از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و دیگران، یک‌صدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه.

❇️ چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این ‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه