چرا دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید؟

مقام معظم رهبری صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود به نکته اشاره نمودند که دشمنی آمریکایی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

چرا دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید؟

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻مقام معظم رهبری صبح امروز در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود به نکته اشاره نمودند که دشمنی آمریکایی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

💡تحلیل و ارزیابی

دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، همواره به دنبال اعمال دشمنی با دولت و ملت ایران بوده است و این دشمنی را در لایه‌ها و سطوح مختلف پیگیری نموده است. زمانی هدف از اجرای این دشمنی، تغییر رژیم در ایران و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود. بعدها با شکست این سیاست، هدف دولت آمریکا به تلاش برای تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران و وادارسازی نظام به برقراری مذاکره و درنهایت ایجاد ارتباط میان ایران و آمریکا تغییر کرد.

🔸هدفی که آمریکا این رهگذر پیگیری می‌کند، استحاله و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران از گفتمان ضد استکباری خود هست. بر این اساس اگر آمریکا موفق به تحقق این هدف شود، آنگاه بسیاری از ابعاد سیاست ضد استکباری نظام، نظیر حمایت از مظلومان عالم و جنبش‌های رهایی‌بخش منطقه نظیر حزب‌الله لبنان باید به دست فراموشی سپرده شود.

🔸نکته دیگری که دراین‌بین وجود دارد، این است که جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه غرب آسیا دارای هیچ‌گونه وابستگی به آمریکا نیست. برای مثال ایران امروزه در بسیاری از پروژه‌های علمی خود نظیر پروژه‌های دفاعی، خودکفا و مستقل است. اما این موضوع به‌هیچ‌وجه خوشایند آمریکایی‌ها نیست. چراکه جمهوری اسلامی ایران در صف اول مخالفت باسیاست‌های آمریکا قرار دارد.

🔸اما در پاسخ به اینکه چرا دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد، باید به هوشیاری عمیق و کم نظیر مردم در مقابل توطئه‌های دشمنانی نظیر آمریکا اشاره نمود. همین امر باعث ناکامی اهداف آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران شده است. بنابراین باید به این نکته اشاره نمود که راه علاج مشکلات کشور نه از رهگذر ایجاد مذاکره و ارتباط با آمریکا، بلکه از طریق تکیه‌بر مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است. بر این اساس، تاکنون با داشتن روحیه خودباوری و خوداتکایی، بسیاری از مسیرهای سخت و ناهموار گشوده شده و تجربیات جدیدی بر غنای پشتوانه علمی و اجرایی کشور افزوده شده است.

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه