منطقه در یک نگاه (26 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (26 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |26 شهریور 98

1️⃣ به گزارش رسانه‌ها، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات پوتین درباره بحران یمن، در صفحه توییتر خود نوشت: «از رئیس‌جمهور روسیه به دلیل تشریح بحران انسانی(برای یمن) که تجاوز و محاصره آمریکایی-بریتانیایی و سعودی عامل آن هستند، قدردانی می‌کنیم، همچنین دعوت وی از همه برای کمک به یمن و آمادگی خودش برای ارائه کمک تشکر می‌کنیم؛ اما مادامی که وی به سعودی در عرضه سلاح کمک خواهد کرد “پس برابری در ظلم، (نوعی) عدالت است” (فان المساوة بالظلم عدالة)؛ پس کمک به یمن نباید فقط به غذا محدود شود».

2️⃣ «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان اعلام کرد، وی در هر شرایطی آماده رفتن به غزه است و گزینه‌ای جز آشتی ندارد.

3️⃣ رهبران آلمان و انگلیس به صورت تلفنی درباره حمله پهپادی اخیر یمن به تاسیسات نفتی عربستان رایزنی کردند. همچنین به گزارش رسانه‌ها صدر اعظم آلمان در یک نشست خبری با حضور پادشاه اردن از عدم تغییر در برنامه فروش سلاح به عربستان خبر داد. از سوی دیگر وزیر مشاور در امور خارجه امارات با اشاره به اینکه حملات به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان «اقدامی خطرناک» است، خواستار حمایت جامعه جهانی از عربستان شد.

4️⃣ هم‌زمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری تونس و پیشتازی «قیس سعید»، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از وی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتشر کردند. با شمارش 80 درصد از آراء انتخابات تونس، قیس سعید تاکنون ۱۸.۹ درصد آراء، القروی ۱۵.۵ درصد آراء و مورو ۱۲.۹ درصد آراء را کسب کرده‌اند.

5️⃣ در بحبوحه تنش‌ها میان پاکستان و هند درباره موضوع «کشمیر»، رژیم صهیونیستی اولین بسته از نسخه سنگرشکن بمب‌های «اسپایس 2000» مجهز به کلاهک‌های «ام کی-84» را به نیروی هوایی هند در پایگاه هوایی «گوالیور» تحویل داد.

6️⃣ دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تأکید بر آمادگی مقاومت برای مقابله با هر حمله احتمالی تصریح کرد، پیمان «اسلو» که 87 درصد خاک فلسطین را بر باد داد، از همان ابتدا مرده بود.

7️⃣ سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تأیید سفر هیأتی از طالبان به کشور، این سفر را در چارچوب رایزنی‌های فراگیر جمهوری اسلامی با همه طرف‌ها در افغانستان برشمرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه