منطقه در یک نگاه (27 شهریور 98)

منطقه در یک نگاه (27 شهریور 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |27 شهریور 98

1️⃣ وزیر دفاع ژاپن تاکید کرد توکیو هیچ مدرک و اطلاعاتی که نشان دهد ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته، ندیده است. خبر دیگر اینکه خبرگزاری یونهاپ با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی ولی‌عهد سعودی با رئیس‌جمهور کره جنوبی، گزارش داد که بن سلمان از سئول برای تقویت سامانه دفاع هوایی این کشور درخواست کمک کرده است.

2️⃣ نتایج غیررسمی شمارش ۹۱.۴ درصد آراء انتخابات کنست تا لحظه نگارش این خبر، نشان می‌دهد حزب لیکود و ائتلاف آبی.سفید هر کدام تاکنون ۳۲ کرسی به دست آورده‌اند و لیست مشترک عربی با 12 کرسی در جایگاه بعد قرار دارد.

3️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار به آمریکا درباره لزوم تعیین تکلیف درباره منطقه امن شمال سوریه در 2 هفته آینده، گفت اگر هیچ بروندادی از طرح مشترک منطقه امن با آمریکا حاصل نشود، آنکارا خود وارد عمل می‌شود.

4️⃣ منابع محلی در استان‌های رقه، دیرالزور و الحسکه اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا ده‌ها جوان را برای اعزام اجباری به مناطق عملیاتی ربوده‌اند.

5️⃣ کمیته عالی مستقل انتخابات تونس روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که «قیس سعیّد» نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری در این انتخابات با کسب ۱۸.۴ درصد آراء و «نبیل القروی» از حزب «قلب تونس» با کسب ۱۵.۶ درصد آراء به دور دوم انتخابات راه یافتند.

6️⃣ یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، این کشور به ائتلاف تحت رهبری آمریکا که به بهانه «تأمین امنیت تردد دریایی» تشکیل شده، می‌پیوندد.

7️⃣ عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق اعلام کرد دولت منطقه کردستان همچنان در حال قاچاق مقادیر زیادی از نفت به خارج از کشور است و روزانه 300 هزار بشکه نفت از منطقه کردستان به ترکیه قاچاق می‌شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه