افشاگری جان بولتون علیه دولت ترامپ، دلایل و پیامدها

جان بولتون پس از برکناری از سمت خود، دست به افشاگری علیه ترامپ و دولت وی زد. ازجمله دلایل انجام این رفتار از سوی بولتون می‌توان به وضعیت روحی و روانی وی اشاره کرد.

افشاگری جان بولتون علیه دولت ترامپ، دلایل و پیامدها

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸جان بولتون پس از برکناری از سمت خود، دست به افشاگری علیه ترامپ و دولت وی زد. ازجمله دلایل انجام این رفتار از سوی بولتون می‌توان به وضعیت روحی و روانی وی اشاره کرد. بولتون در سطح جهانی، محافل علمی و حتی دیپلمات‌های کشورهای مختلف به فردی افراطی و جنگ‌طلب شهره شده است که کماکان داعیه ابرقدرتی آمریکا را دارد و از این رهگذر خواهان برخورد نظامی آمریکا با کشورهای مخالفی نظیر جمهوری اسلامی ایران است.

🔸برای مثال جک استراو وزیر خارجه وقت انگلستان در خصوص وی می‌گوید: «بولتون یکی از معدود آدم‌هایی است که در دوران خدمتم دیده‌ام و آرزو می‌کردم که کاش ندیده بودم. او را آدمی متعصب و حال به هم زن دیدم». با توجه به این شرایط روحی و فکری بولتون، انتصاب او به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بستری مناسب برای وی فراهم کرد تا بتواند رویاهای دیرینه‌اش در خصوص تقابل هرچه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران و حتی انجام حمله نظامی به ایران را محقق نماید.

🔸ازاین‌رو بولتون اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌های تقابلی هرچه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران نمود و در یک اظهارنظر علنی حتی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران جشن چهل‌سالگی خود را نخواهد دید. اما به یُمن مقاومت جانانه مردم و مسئولین کشور، نه‌تنها برنامه‌های تحریمی و تقابلی بولتون خنثی گردید، بلکه ساقط شدن پهباد جاسوسی گلوبال هاوک، خواب آشفته بولتون برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را باطل کرد.

🔸سرانجام با برکناری بولتون از سمت خود توسط ترامپ، او بهترین بستری را که می‌توانست در آن نقشه‌های خود بر علیه جمهوری اسلامی ایران را پیگیری نماید، ازدست‌رفته دید. چراکه او کماکان تا روز آخر مسئولیت خود بر اجرای تام و تمام این نقشه‌ها تأکید داشت. ازاین‌رو شروع به افشاگری درباره اختلافات با ترامپ کرد. انجام این افشاگری نشانگر این است که شکست نقشه‌های تقابلی آمریکا نظیر «کارزار فشار حداکثری»، علاوه بر اینکه بیانگر ناکامی مجدد دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، باعث بروز اختلاف و تشتت آراء در هیئت حاکمه دولت آمریکا هم شده است.

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه